اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای در قشم

مدیر تامین اجتماعی قشم از بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه‌ای قطعی شده تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، عباس اکبری مدیر تامین اجتماعی قشم با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در قشم، ضمن تبریک به مناسبت هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه در شهرستان قشم ۲۵ هزار بیمه شده اصلی و دو هزار و ۵۰۰ مستمری بگیر از تامین اجتماعی خدمات می‌گیرند، اظهار داشت: تامین اجتماعی در قشم با احتساب افراد تحت تکفل بیمه شدگان و مستمری بگیران به طور مستقیم و غیر مستقیم ۷۵ هزار نفر خدمات رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد سه هزار و  ۳۰۰ کارگاه فعال در قشم با تامین اجتماعی سر و کار دارند، ادامه داد: ضریب پشتیبانی به نسبت پشتیبانی در قشم برابر با ۱۶ است که این میانگین ملی این رقم برابر با چهار است، این نشان دهنده وضعیت مطلوب در تامین اجتماعی است.

مدیر تامین اجتماعی قشم با اشاره به سطوح خدماتی و پوششی تامین اجتماعی یادآور شد: این سطوح شامل تعهدات کوتاه مدت، بلند مدت و درمانی است.

مدیر تامین اجتماعی قشم اضافه کرد: طی سال گذشته در قشم در باب تعهدات کوتاه مدت، بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بیمه شدگان پرداختی صورت گرفته است.

این مسؤول با بیان اینکه در حوزه تعهدات بلند مدت نیز ۲۲ میلیارد تومان به مستمری بگیران  پرداخت شده، ادامه داد: با توسعه درگاه‌ها و سامانه‌های مبتنی بر وب، شاهد افزایش رفاه و کاهش ترددها در مبحث واریز لیست‌ها و مراجعات سنتی هستیم که این خود سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های تحت پوشش و کارفرماها شده است.

وی، از راه‌اندازی«سامانه خدمات غیرحضوری» و آرشیو «پرونده الکترونیک» به عنوان دو طرح مهم و اساسی در ساختار تامین اجتماعی طی سال ۹۸، یاد کرد و افزود: این امکانات سبب دسترسی هر چه آسان‌تر مردم به وضعیت عمومی تامین اجتماعی خواهد شد.

مدیر تامین اجتماعی قشم اضافه کرد: در حال حاضر ۳۶ هزار پرونده تامین اجتماعی در قشم داریم که مراحل اسکن و آرشیو سازی الکترونیک بیش از دو میلیون سند موجود در این پرونده‌ها در قشم آغاز می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: این حجم عظیم از پرونده‌ها پس از آرشیو الکترونیک به بایگانی‌های کاغذی منتقل می‌شود که این امر به منزله گام و تحولی اساسی در تامین اجتماعی به شمار می‌رود.

وی همچنین از پیاده سازی طرح «ساختار نوین ارائه خدمات» در تامین اجتماعی قشم خبر داد و گفت: همچنین طرح «بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب» در قشم نیز ابلاغ شد که تا ۱۳ شهریورماه نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در این طرح کارفرماهایی که دچار مشکلاتی به واسطه افزایش نرخ ارز، تاثیرپذیری از تحریم‌ها و حوادث غیرمترقبه شده‌ و تاکنون نتوانسته‌اند حق بیمه شاغلان خود را به موقع پرداخت کنند، می‌توانند پس از تعیین تکلیف پرونده‌ها و لیست‌های خود، تنها اصل بدهی را پرداخت کنند و نیازی پرداخت جرائم نیست.

این مسؤول همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه حوزه تامین اجتماعی بیان داشت: رسانه‌ها در قشم به ویژه خبرگزاری فارس با تعامل خوبی که با مردم و مسؤولان دارند، به عنوان یک ظرفیت مهم در باب یادآوری تامین اجتماعی و نقش آن در کیفیت بخشی به زندگی و زیست جامعه محسوب می‌شوند.

مدیر تامین اجتماعی شهرستان قشم در پایان به خاطر همکاری و پوشش مناسب اخبار تامین اجتماعی در این شهرستان از عبدالرحیم رضوانی خبرنگار فارس در قشم با اهداء تندیسی با نماد بادگیر تقدیر کرد.

انتهای پیام/۸۸۰۱۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول