اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ثبت نخستین تصویر «درهم‌تنیدگی کوانتومی» + تصویر

فیزیکدانان برای نخستین بار تصویری از درهم‌تنیدگی کوانتومی فوتون‌ها را ثبت و به اشتراک گذاشتند.

ثبت نخستین تصویر «درهم‌تنیدگی کوانتومی» + تصویر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، فیزیکدانان برای نخستین بار تصویری از «درهم‌تنیدگی‌ کوانتومی» گرفتند.

براساس گزارش «انگجت»، دانشمندان دانشگاه «گلاسگو» نخستین تصویر را از آزمایش معروف «قضیه بل» به اشتراک گذاشتند، این تصویر اندرکنش فیزیکی فوتون‌ها را در یک لحظه به نمایش می‌گذارد. قضیه بل آزمون تجربی شناخته‌شده‌ای برای تحقیق صحت اثر درهم‌تنیدگی کوانتومی در مکانیک کوانتوم است.

فیزیکدانان برای گرفتن این تصویر، سیستمی را ساختند که جریان‌هایی از درهم‌تنیدگی فوتون‌ها را از یک منبع کوانتومی نوری ثبت می‌کند. همچنین آنها از دوربینی استفاده کردند که قادر به تشخیص فوتون‌ها بود و زمانی که دو فوتون با یکدیگر برخورد کردند، تصویری از این رویداد را به نمایش گذاشت.

طبق این گزارش، درهم‌تنیدگی کوانتومی، جفت شدن خواص مکانیکی دو ذره است که در رمزنگاری کوانتومی و رایانش کوانتومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق گفته محققان، تاکنون هیچ کسی موفق به گرفتن تصویری از این واکنش نشده بود. فیزیکدانان معتقدند که این تصویر می‌تواند پیشرفتی در زمینه محاسبات کوانتومی باشد و منجر به ایجاد نوع جدیدی از تصویربرداری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول