اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز برداشت گیلاس و آلبالو از باغات چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت آلبالو و گیلاس از باغات استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از این باغات 700 تُن گیلاس و 260 تُن آلبالو برداشت شود.

آغاز برداشت گیلاس و آلبالو از باغات چهارمحال و بختیاری

ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از آغاز برداشت آلبالو و گیلاس از باغات چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: سطح زیر کشت آلبالو در استان حدود 130 هکتار و سطح زیر کشت گیلاس 700 هکتار است.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از اراضی زیر کشت آلبالو در استان تنها 76 هکتار بارور است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ازاین اراضی حدود 260 تُن محصول برداشت شود.

وی اضافه کرد: شهرستان سامان و بن بیش‌ترین میزان سطح کشت آلبالو را به خود اختصاص داده‌اند، قسمتی از این محصول در استان مصرف و فرآوری می‌شود و مازاد به استان‌های مجاور صادر می‌شود.

شیرانی سطح زیر کشت محصول گیلاس در چهارمحال و بختیاری را 700 هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: از این مقدار 170 هکتار در حال حاضر بارور است که پیش‌بینی می‌شود حدود 700 تُن گیلاس از باغات استان برداشت شود.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: برنامه آینده ما توسعه باغات گیلاس و آلبالو با استفاده از ارقام زودبازده و دارای عملکرد بهتر است.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول