اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رکورد تولید کلزا در استان گلستان شکسته شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با افزایش تولید بی‌نظیر کلزا، رکورد تولید این محصول امسال در استان و کشور توسط کشاورزان گلستانی شکسته شد.

رکورد تولید کلزا در استان گلستان شکسته شد

مختار مهاجر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان  از آخرین وضعیت خرید تضمینی محصول کلزا اظهار کرد: ۱۶۴ هزار تن تا کنون برداشت شده است و ۹۸ درصد وجه خرید بهای محصول کلزا نیز پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: گلستان سالیان سال رتبه اول تولید کلزای کشور را در اختیار دارد.

گفتنی است براساس گزارش معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تا اول تیرماه 99 درصد وجه کلزاکاران استان گلستان از سوی بانک‎های عامل به حساب کشاورزان واریز شده است.
 امسال هماهنگی خوبی برای ایجاد مراکز خرید تضمینی کلزا در سطح استان اندیشیده شده است، به طوری که در سال جاری 60 مرکز خرید تضمینی کلزا در سطح استان فعالیت می‎کرد که در مجموع 158 هزار و 450 تن خرید صورت گرفت.
 در سال زراعی جاری، 89 هزار و 450 هکتار از اراضی استان زیرکشت کلزا رفته بود که براساس تصمیم اتخاذ شده متولی خرید تضمینی کلزا که از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده بود بر عهده شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان بوده است.
 با توجه به موضوع فسادپذیری محصول کلزا طی هماهنگی صورت گرفته ظرفیت خشک کردن کلزا در سطح استان به روزانه 13 هزار تن در روز افزایش یافته است.

انتهای پیام/2307/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول