اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز نگرانی ترکیه از اسلام هراسی در آلمان

وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به تهدید بمب‌گذاری علیه یکی از مساجد آلمان، از اسلام‌هراسی و بیگانه‌هراسی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی ترکیه از اسلام هراسی در آلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترکیه، درباره تهدید تروریستی اخیر علیه یکی از مساجد در آلمان ابراز نگرانی کرد.

بنابر گزارش روزنامه «حریت»، وزارت  امور خارجه ترکیه در قالب بیانیه‌ای که دیروز (جمعه) منتشر کرده است اعلام کرد که چنین تهدید‌هایی با هدف مخدوش کردن آرامش در جامعه ترک‌‌تبارهای ساکن آلمان صورت می‌گیرد و از مقامات آلمان خواسته شده تا اقدامات لازم در جهت کنترل اوضاع را صورت دهند.

ترکیه در عین حال از اقدام سریع نیروی امنیتی آلمان برای کنترل اوضاع  و جلوگیری از وقوع موارد مشابه تقدیر کرده است.

در این بیانیه آمده است که باید به این توجه داشت که اسلام‌هراسی و بیگانه هراسی رو به افزایش است و چنین تهدید‌ها و حملاتی فقط متوجه مسلمانان نیستند بلکه همه بشریت را در معرض خطر قرار می‌دهند.

«کاظم ترکمن» رئیس مرکز اسلامی- ترکیه‌ای مذاهب در این مورد به خبرگزاری آناتولی گفت: «اگر کسانی که این حمله را ترتیب داده‌اند، اعمال قانون نشوند و مسئول اقدامی که صورت داده‌اند، شناخته نشوند در این صورت نمی‌توان از وقوع چنین حملاتی جلوگیری کرد.»

به تازگی «مسجد مرکزی کلن» در آلمان و بزرگترین مسجد در این شهر روز سه‌شنبه پس از تهدید به بمبگذاری از طریق پست الکترونیکی تخلیه شد.

مسئولان این مسجد گفتند تهدید به بمبگذاری از طریق رایانامه و توسط یک گروه راست افراطی موجب واکنش پلیس و تخلیه این مکان‌ها شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول