اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بعثت در اندیشه خرید امتیاز تیم لیگ یک/ سرپرست تیم: کارشناسان از بیرون گود اظهارنظر می‌کنند

تیم بعثت کرمانشاه با وجود اینکه در فصل گذشته در انتهای جدول لیگ دسته 2 کشور قرار گرفته، حال در حال رایزنی برای خرید امتیاز لیگ دسته یک کشور است.

بعثت در اندیشه خرید امتیاز تیم لیگ یک/ سرپرست تیم: کارشناسان از بیرون گود اظهارنظر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در حالی که تیم بعثت کرمانشاه در فصل گذشته در انتهای جدول لیگ دسته 2 کشور قرار گرفت و با تکیه بر شانس و اقبال از صعود به دسته سه کشور و خروج از لیگ مصون ماند، مالک این باشگاه در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف از رایزنی این باشگاه برای خرید امتیاز لیگ دسته یک کشور پرده برداشت.

براساس گزارش فارس، حال با توجه به شرایط تیم بعثت، باشگاه بعثت در صورت موفقیت در خرید امتیاز به چه اندازه می‌تواند در فوتبال دسته یک کشور موفق باشد سئوالی است که در گفت‌وگو با چند تن از کارشناسان و اهالی فوتبال مطرح شده است.

*خرید امتیاز تیم با شرایط فنی فعلی دور تسلسل است

یک کارشناس فوتبال در خصوص خرید امتیاز تیم فوتبال بعثت در لیگ دسته یک فوتبال کشور، اظهار داشت: خرید تیم امتیاز تیم فوتبال دسته یک با شرایط فنی فعلی تنها یک دور تسلسل بیهوده توسط مدیریت باشگاه بوده و هدر رفت هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

ساسان سهامی خاطرنشان کرد: تیم فوتبال بعثت کرمانشاه با مدیریت فنی ناکارآمد در فصل گذشته در لیگ دسته دو کشور در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشت، حال با آن شرایط خرید امتیاز هیچ دردی را از این تیم دوا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: مجموعه فوتبال بعثت نیازمند یک کادر فنی قوی و کارا در تیم است و این کادر قوی قطعا بازیکنان مستعد و توانایی را به تیم تزریق خواهند کرد، چرا که شرایط حضور در مسابقات لیگ دسته یک فوتبال بسیار متفاوت بوده و مجال هیچ اشتباهی را به هیچ تیمی نخواهد داد.

*تیم بعثت شرایط فنی و مالی لیگ یک را ندارد

رئیس هیأت فوتبال استان کرمانشاه نیز با اشاره به قابلیت‌های فنی فوتبال استان در کمک و یاری‌رسانی به تیم فوتبال بعثت، تصریح کرد: هیأت فوتبال استان با تمام توان از این تیم حمایت خواهد کرد و دانش و توانایی که در مجموعه فوتبال استان قرار دارد را در اختیار این تیم قرار خواهیم داد.

علی‌رضا محبی ادامه داد: مالک باشگاه بعثت هزینه‌های بسیار زیادی را برای تیم از منابع شخصی خرج کرده است و این تیم باید با اضافه کردن یک کادر فنی توانا، شرایط موفقیت در لیگ دسته یک کشور را فراهم کند، چرا که حضور در لیگ دسته یک کشور با  کادر فنی و بازیکنان قبلی تیم نتیجه‌ای جز شکست در پی نخواهد داشت.

یک کارشناس دیگر فوتبال بسیار شفاف‌تر از مسؤولان هیأت در پاسخ به این سئوال که آیا باشگاه بعثت کرمانشاه توان حضور در لیگ یک کشور را دارد، گفت: شرایط فنی، وضعیت و توان بازیکنان و توان مالی مالک باشگاه بعثت کرمانشاه در شرایط فعلی به هیچ وجه در حد لیگ دسته یک کشور نیست.

رسول یوسفوند خاطرنشان کرد: بازیکنان و کادر فنی باشگاه بعثت در فصل گذشته براساس شانس و اقبال به دسته سه سقوط نکردند و این در حالی است که در لیگ دسته یک کشور باید با قدرت‌های بلامنازع فوتبال کشور بجنگند به همین دلیل این تیم باید کل کادر فنی و بازیکنان خود را عوض کند.

یوسفوند ادامه داد: اضافه کردن کادر فنی کارا، توانا و بازیکنان حرفه‌ای به این تیم نیازمند مخارج بسیار بالایی در حد چندین میلیارد است که قطعا از توان مالکیت فعلی باشگاه خارج است و به همین دلیل خرید امتیاز تنها سقوط به جایگاه فعلی در دسته پایین‌تر را در پی خواهد داشت.

این مربی فوتبال که در رده‌های مختلف سنی فعال است، یادآور شد: به نظر من اگر باشگاه بعثت می‌خواهد در ورزش فوتبال موفق باشد باید شاکله و کادر فنی خود را در لیگ دسته 2 ارتقا بخشیده و با تکیه بر همت و توان خود و با بهره‌گیری از بازیکنان موفق و مستعد به لیگ دسته یک کشور صعود کند، چرا که خرید امتیاز با این وضعیت تنها اتلاف پول خواهد بود.

صیدی که مدت محدودی را نیز به عنوان کارشناس فنی در کنار تیم حاضر بوده است، با تایید مباحث و هزینه‌های مالی تیم، اظهار داشت: مجموعه بعثت باید بداند که حضور در لیگ دسته یک کشور نیازمند کادر و تشکیلات بسیار قوی است که تامین آن‌ها به صورت مستمر هزینه‌بر خواهد بود و مدیریت این تیم باید توان تامین این هزینه در بلندمدت را داشته باشد.

اما به راستی اگر بعثت امتیاز تیمی را خریداری کرده و در لیگ یک موفق نباشد چه پیامدهای را در پی خواهد داشت؟ علیرضا صیدی با اشاره به تبعات عدم موفقیت این مساله، افزود: عدم موفقیت بعثت سبب ایجاد تبعات بد بسیار زیادی بر روی شاکله باشگاه بعثت و مجموعه بازیکنان مربیان و حتی تماشاگران این تیم خواهد بود.

صیدی ادامه داد: این تبعات ممکن است به‌حدی پیش برود که در صورت عدم موفقیت تیم بعثت با توجه به هزینه‌های مالی بسیار زیاد لیگ یک، اسباب سرخوردگی هواداران این تیم ایجاد شده و حتی زمینه منحل شدن و فراموش شدن باشگاه را نیز در پی داشته باشد.

در حالی که انتقال امتیاز بارها و بارها توسط رسانه‌های مختلف مورد انتقاد قرار گرفته و همواره بر مساله صعود بر پایه توان تیم به جهت احترام به ارزش‌های سایر تیم‌های حاضر در آن رده از لیگ تاکید شده است، از مطالب عنوان شده توسط کارشناسان این نتیجه به دست خواهد آمد که این تیم باید توان و استعداد شاکله، کادر فنی و بازیکنان خود را ارتقا بخشیده و با تکیه بر این بازیکنان به لیگ بالاتر صعود کند.

در پاسخ به انتقادات کارشناسان امر سرپرست تیم بعثت کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، گفت: حضور کادر فنی مقتدر در تیم بعثت نیازمند حمایت مالی از یک تیم است و در صورت حمایت مالی و حضور اسپانسر در کنار این تیم قطعا شاهد حضور موفق در لیگ دسته یک کشور با استفاده از همین بازیکنان خواهیم بود.

کیومرث لرستانی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان از بیرون گود اظهارنظر می‌کنند، اما متوجه نیستند که این تیم با استفاده از همین بازیکنان در پایان نیم فصل گذشته با تفاضل گل در جایگاه دوم قرار داشت و این مساله شاهدی محکم بر توانایی تیم بعثت است.

لرستانی با اشاره به توانایی‌های مدیریتی بعثت، یادآور شد: کسانی که مدعی هستند توان فنی تیم پایین است باید بدانند که افشین حسنی قطعا قادر به مدیریت یک تیم مقدر در لیگ یک خواهد بود و در صورت حمایت از تیم می‌تواند به راحتی در لیگ یک کشور موفق باشد.

سرپرست تیم بعثت که سابقه سال‌ها حضور در کنار فوتبال استان را تجربه کرده است، افزود: در صورتی که حمایت مالی مستحکمی از این تیم صورت بگیرد و یک اسپانسر توانا در کنار تیم حاضر باشد به راحتی می توان قوی‌ترین مربیان کشور را به تیم اضافه و قراردادی بر پایه تعهد به صعود و یا نتیجه با آن‌ها منعقد کرد.

حال آنچه که از حاصل صحبت‌های تمام کارشناسان و سرپرستان تیم به نظر می‌رسد این است که حضور موفق در لیگ یک کشور و یا صعود از لیگ دسته 2 نیازمند ارتقای توان فنی و ارتقای توان فنی تیم بعثت نیازمند حمایت مالی از این تیم است و باید در راستای ایجاد شرایط ارتقای توان مالی، ارتقای توان بازاریابی و تشکیل کمیته اقتصادی این تیم در صدر اولویت‌های مدیریت باشگاه قرار بگیرد.

=================

گزارش از کمیل نظری

=================

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول