اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

نمایش عکس‌های «گذرها»ی تهران در کانادا

نمایشگاه عکس‌های سعید فلاح‌فر با عنوان «گذرها و نظرها» در شهر کِبک کانادا برگزار می‌شود.

نمایش عکس‌های «گذرها»ی تهران در کانادا

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه عکس‌های سعید فلاح فر برگزار می‌شود. این نمایشگاه با عنوان «گذرها و نظرها» به زودی به کانادا می‌رود. 

مجموعه عکس‌های «گذرها و نظرها» بخش کوچکی از یک پروژه بزرگ‌تر است و شامل ۴۰ قطعه عکس از اماکن تجاری در بازارها و کوچه‌ پس‌کوچه‌های تاریخی تهران و ایران است. در این پروژه هیچکدام از عناصر تصویری محدود به کارکردهای تزئینی نمی‌شوند. سوژه‌های انسانی کاملاً در اختیار موضوع و دغدغه‌های شهری و فرهنگی عکاس و محتوای ظرف، عمل می‌کنند. حتی «رنگ» که می‌توانست عنصری بدیهی و جذاب برای این عنوان باشد در اغلب عکس‌ها به‌عمد حذف شده است تا خوانش آثار بیشتر به سمت محتوا متمرکز شود. 

بازارها و گذرهای تجاری از حیاتی‌ترین اعضای کالبدهای شهری هستند و بدون این‌که دچار نمایش‌های تصنعی مرسوم باشند، بخش مهمی از کیفیت زندگی اجتماعی را نشان می‌دهند. عکاس در این مجموعه با آگاهی از ارکان فرهنگی و شهری توانسته ،تصاویری عمیق و پژوهش‌‌محور از این موضوع تهیه و تا حد ممکن به روایت محتوایی آن دست پیدا کند. لنز واید دوربین و پرهیز عامدانه از چیدمان و دخالت در تصویر، نشان از اعتماد به نفس او در مواجهه‌ی هر چه نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر با سوژه‌ها دارد. چندان‌که می‌تواند این‌همانی «نظر و منظر» را به‌راحتی به مخاطب القا کند. 

 

 

فلاح‌فر پیش‌تر و در نمایشگاه‌های مختلف عکاسی، تجربه های متنوعی را به نمایش گذاشته است؛ نمایشگاه عکس «خاک و فیروزه» گزارشی مستند بود از زندگی در شهر هرات، نمایشگاه «دیدار» و نمایشگاه «فتوگرافی [ک]» مجموعه‌ای از فرم‌های انتزاعی برای ترکیب وجه تزئینی با بازتعریف‌های زیبایی‌شناختی سوژه‌های نامرسوم، نمایشگاه «فیل‌ها» روایتی از داستان مشهور مثنوی معنوی، نمایشگاه‌های متعدد عکس‌های طبیعت و معماری تاریخی از مکان و زمان، نمایشگاه «جایی که هیچ /ع/کس نیست» از جهان‌بینی و برداشت‌های اجتماعی و جامعه‌شناسی و بالاخره مجموعه آماده نمایشی با عنوان Ctrl+A+Delete که بعد از این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول