اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هشدار فرماندار ساری به مدیران/ تا پایان تیر وام سیل‌زدگان پرداخت شود

جلسه شورای اداری ساری درحالی برگزار شد که با هشدار فرماندار ساری به مدیران برای مناطق سیل‌زده همراه بود و رضایی حداکثر تا پایان تیرماه برای پرداخت وام معیشت و تعمیرات برای سیل‌زدگان، مهلت داد.

هشدار فرماندار ساری به مدیران/ تا پایان تیر وام سیل‌زدگان پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور عباسعلی رضایی، فرماندار ساری و مدیران شهرستانی در فرمانداری ساری برگزار شد.

جلسه شورای اداری شهرستان ساری امروز در حالی برگزار شد که در ابتدا خادمان امام رضا (ع) با در دست داشتن پرچم حرم این امام رئوف وارد جلسه شدند و در روز ولادت این حضرت و پرچم گردانی به مدیحه‌سرایی پرداخته و فضای جلسه را روحانی کردند.

پس از این برنامه مدیران برخی از دستگاه‌های شهرستانی به بیان گزارشی از عملکرد خود در ارتباط با سیل پرداختند که در ادامه می‌خوانید.

*وجود 47 امام جمعه در استان مازندران

در ابتدا مهدی مستشرق مسؤول ستاد اقامه نماز شهرستان ساری در ابتدای جلسه به دلیل مناسبت سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور در سال 57 اظهار کرد: 5 مرداد سالروز نماز وحدت‌آفرین جمعه بعد از انقلاب اسلامی است، مازندران 47 امام جمعه و 2 هزار و 800 نفر اعضای ستاد اقامه نماز دارد که 65 درصد از اعضای ستاد را جوانان و 44 درصد را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اولین اقامه نماز جمعه ساری در تاریخ 24 تیر سال 59 به امامت آیت‌الله طبرسی بوده است.

*مازندران جز چهار استان برتر در بازسازی عتبات عالیات است

در ادامه اصغری رئیس بازسازی ستاد عتبات عالیات شهرستان ساری با بیان اینکه مازندران جز 4 استان برتر در بازسازی عتبات عالیات است، افزود: از سال 83 تا پایان سال 97، مبلغ 38 میلیارد تومان وجه نقد، 32 میلیارد طلا و جواهرات جمع‌آوری شده است.

 

وی با بیان اینکه ساری در میان شهرهای استان پیشتاز بوده است، افزود: کمک به بازسازی عتبات عالیات در ساری 625 میلیون وجه نقد بوده است که در مجموع از وجه نقد، جواهرات، سکه و کالای ارسالی و اعزام نیروی متخصص مقدار 9 میلیارد تومان هزینه کرده است.

رئیس بازسازی ستاد عتبات عالیات شهرستان ساری در ادامه به اقدامات این ستاد برای سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: در امر کمک به سیل‌زدگان تعداد 140 هزار پرس غذای گرم، تعمیر و نگهداری خانه‌ها و تهیه 35 جهیزیه برای نوعروسان داشته‌ایم.

*خدمات به سیل‌زدگان به مبلغ یک‌میلیارد تومان در 35 روز اول سیل

این مسؤول با بیان اینکه بیش از ی‌میلیارد تومان در 35 روز اول خدمات داشته‌ایم، افزود: در شرایط عادی 550 میلیارد آورده داشتیم که یک میلیارد خدمات از جمع‌آوری نذورات با 312 میلیون تومان رتبه دوم بر حسب جمعیت داریم.

اصغری با بیان اینکه از سال 83 تا 90 مبلغ 2 میلیارد تومان اما از سال 91 دو برابر شد و سالانه 2 تا 3 میلیارد آورده داشتیم، بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

*خسارت یک‌میلیاردی سیل به بخش کشاورزی

در ادامه  رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری، با بیان اینکه مجموعه خسارتی که در سیل اخیر در بخش کشاورزی پیش‌بینی شد250 میلیارد تومان بوده است، افزود: 30 درصد این خسارت‌ها مربوط به ساری بوده که به تعداد 8 هزار بهره‌بردار و 12 هزار بهره‌برداری خسارت وارد شد.

 

وی با بیان اینکه بازسازی سردهنه‌ها، تسطیح زمین‌ها و برآورد خسارت ناشی از سیل از اقدامات انجام شده بود، افزود: 77 سردهنه بازسازی و مرمت و 58 کیلومتر کانال مزارع مرمت و دو مورد نیز تعمیر دیواره آبندان داشته‌ایم، همچنین خاک‌برداری، سنگ‌برداری، تسطیح و ... به اندازه 11 هکتار و با مبلغ 600 میلیون تومان انجام شد.

*ثبت بهره‌برداری‌های خسارت‌دیده در سامانه سجاد

مدیر جهاد اداره کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه مقرر شد تا 12 هزار بهره‌برداری خسارت دیده را در سامانه سجاد ثبت کنیم، بیان کرد: در استان تاکنون 22 هزار و 386 بهره برداری با کد رهگیری ثبت شده‌اند، 6 هزار و 980 کد رهگیری بهره‌برداری در ساری بوده است.

وی با بیان اینکه 36 درصد سامانه سجاد مربوط به شهرستان ساری است، افزود: در خصوص ثبت سامانه‌ها بیش از 9 هزار هکتار مربوط به اراضی باغی و و زراعی است که 11 میلیارد اعتبار بلاعوض و 17 میلیارد هم تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

پورفلاح با اشاره اینکه تعداد 2 هزار 221 نفر را به کارگروه استان معرفی کردیم، بیان کرد: 2/5 میلیارد بلاعوض و 4 میلیارد تسهیلات بانکی داشته ایم.

*ثبت بیش از 2 هزار پرونده مسکن در سیل اخیر

در ادامه قاسم‌پور، رئیس بنیاد مسکن شهرستان ساری با بیان اینکه ثبت پرونده بنیاد مسکن تعداد 2 هزار 312 پرونده بوده است، افزود: 3 هزار و 152 نفر از معیشتی استفاده کردند، کل تعمیرات هم 1 هزار و 206 نفر بوده‌اند، 43 واحد پی‌کنی و 2 واحد در مرحله اتمام کار است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب سیل و رانش از محل ستاد حوادث و مدیریت بحران تا کنون 4 میلیارد اعتبار حوادثی تخصیص داده شد.

*بیشترین تعداد فوتی تصادفات در شهرستان ساری عابرین پیاده‌اند

در ادامه این جلسه محمدرضا امیری، رئیس پلیس راهور شهرستان ساری با بیان اینکه با مهاجرت از روستا به شهر و تغییر کاربری‌ها جمعیت هم در شهرها افزایش یافت و این امر بحث ترافیک را نیز بوجود آورده است، افزود: بیشترین فوتی در شهرها را در اثر تصادفات، عابرین پیاده دارند، در سال گذشته در شهرستان ساری 14 نفر از 26 متوفی تصادفات از عابرین پیاده بوده‌اند که باید با هماهنگی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها ایمن‌سازی گذرگاه‌ها و نصب چراغ چشمک‌زن انجام شود.

*اولتیماتوم فرماندار ساری به دستگاه‌ها

و در پایان و پس از تشریح گزارش روسا و مدیران شهرستانی، سخنان عباسعلی رضایی فرماندار ساری اما با اولتیماتوم هایی به دستگاه‌ها همراه بود.

رضایی گفت: حداکثر تا پایان تیرماه باید وام معیشت و تعمیرات برای سیل‌زدگان پرداخت شود، بنیاد مسکن، دهیاران، بخشداران همکاری لازم را داشته باشند تا چیزی به عنوان وام نگرفته‌ها در مسکن نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اولویت‌بندی شود تا به آنها که خسارت بیشتر دیدند، زودتر پرداخت شود، افزود: مهم این است که با اندک‌ها کار کنیم، بودجه و اعتبار در اختیار باشد که همه می‌توانند کار انجام دهند.

 فرماندار ساری با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی قرار بود تا 10 تیرماه همه ثبت‌ها اتفاق بیفتد اما هنوز انجام نشده، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در مرحله نخست  22 میلیارد تخصیص داده درست است که در استان رتبه اول را دارید اما به این معنی نیست که کارها تمام شده است.

این مسؤول با بیان اینکه بنیاد مسکن در بحث پرداخت بلاعوض بسیار خوب عمل کرد، یادآور شد: بنیاد مسکن از فرصت زمانی که به آنها داده شد جلوتر بوده و در تعمیرات به دلیل کارهای بانکی با مشکلاتی همراه بود که لازم است تا بانک‌ها همکاری کنند.

رضایی با بیان اینکه در بحث برق دستگاه‌ها دستورالعمل 10 درصد را رعایت کنند، افزود: اگر دستگاهی در تیرماه نسبت به خرداد کاهش مصرف برق را نداشته باشد یعنی آن مدیر کوتاهی کرده و باید کاهش اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه بیشترین کشته‌ها در بخش تصافات را عابران در شهرها دارند، خاطرنشان کرد: راهنمایی و رانندگی، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها راهداری‌ها و همه دستگاه‌هایی که در این حوزه به آنها مربوط است اقدامات لازم در ایمن‌سازی گذرگاه‌ها، و چراغ‌های چشمک‌زن را تا پایان تیرماه باید انجام دهند.

فرماندار ساری در ادامه با اشاره به اینکه صنعت و معدن، اصناف، اتحادیه‌ها بر بازار نظارت کنید تا مردم احساس نگرانی نکنند، تصریح کرد: حتما قیمت کالاها باید مشخص باشد، دستگاه‌های مربوطه مسؤولیت دارند و باید در صحنه با متخلف برخورد کنند، مثل مردم باشید تا آنها احساس کنند مسؤولان در کنارشان هستند.

این مسؤول با بیان اینکه در نظام ما همه باید برخوردار باشند و من و شما مسؤولیم تا آن حل کنیم، افزود: هر دستگاهی اگر امسال یک برنامه انجام دهد با وجود 50 دستگاه، 50 کار انجام می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه ما مسؤولیم و وظیفه داریم تا مردم را با عملکردمان نسبت به نظام خوشبین کنیم، گفت هر کسی این کار را کرد می‌تواند بگوید انقلابی است، انقلابی کسی است که اعتماد مردم را نسبت به نظام جلب کند  و اگر این کار را نکند باید از گردونه مدیریت خارج شود.

انتهای پیام/86041/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول