اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

خرابی بی‌سابقه چهار روزه ماهواره‌های جی پی اس اروپا

سیستم ماهواره‌ای مکان یابی جغرافیایی اختصاصی اروپایی‌ها موسوم به گالیله از تاریخ 11 جولای از کار افتاده و این رویداد بی سابقه موجب نگرانی‌های جدی شده است.

خرابی بی‌سابقه چهار روزه ماهواره‌های جی پی اس اروپا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، تقریبا تمامی ماهواره های مورد استفاده در شبکه گالیله برای مکان یابی جغرافیایی از چهار روز قبل از کار افتاده و غیرعملیاتی شده اند و عامل این مساله مشخص نشده است.

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده در این زمینه از 26 ماهواره شبکه گالیله 24 ماهواره از مدار خارج شده و غیرقابل استفاده هستند و دو ماهواره باقی مانده هم در حال آزمایش هستند و لذا برای استفاده عملیاتی قابل به کارگیری نیستند.

آژانس GNSS اروپا که وظیفه مدیریت گالیله را بر عهده دارد، هنوز هیچ موضع گیری رسمی در مورد علت این رویداد نداشته است. از کار افتادن این سیستم دولت ها و شرکت های اروپایی را مجبور به استفاده از سیستم رقیب آمریکایی یعنی جی پی اس کرده است.

سیستم موقعیت یابی ماهواره ای گالیله از سال 2016 راه اندازی شده و بودجه آن توسط اتحادیه اروپا تامین شده است. گالیله رقیبی برای جی پی اس آمریکا و GLONASS روسیه محسوب می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول