اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صادرات ۱۲۵۰ قطعه جوجه شترمرغ از گیلان به کشورهای همسایه

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان از صادرات ۱۲۵۰ قطعه جوجه شترمرغ به کشورهای ارمنستان، عراق، تاجیکستان، آذربایجان در سال‌های گذشته خبر داد.

صادرات ۱۲۵۰ قطعه جوجه شترمرغ از گیلان به کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی درجانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت صنعت شترمرغ در استان گیلان اظهار کرد: ۹ واحد دارای مجوز پرورش شترمرغ با ظرفیت ۷۴۵ قطعه فعالیت دارند.

وی به وجود یک کارخانه جوجه‌کشی در شهرستان رضوانشهر اشاره کرد و گفت: این کارخانه از سال ۷۶ آغاز به کار کرده و در سال توانایی تولید دو هزار قطعه جوجه شترمرغ را داراست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان از صادرات ۱۲۵۰ قطعه جوجه شترمرغ به کشورهای ارمنستان، عراق، تاجیکستان، آذربایجان در سال‌های گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر جوجه، از گوشت، پوست، روغن و پر این پرنده نیز در داخل کشور استفاده می‌شود.

 درجانی از صادرات گوشت شترمرغ گیلان به استان‌های سراسر کشور بیان کرد: در سال گذشته از گله‌های مولد شترمرغ در استان، حدود ۵۰ تن گوشت تولید شد که ۲۰ تن آن به خارج از استان صادر شد.

وی با بیان اینکه از هر قطعه شترمرغ پنج کیلو چربی استحصال می‌شود، گفت: از ۱۰ هزار لیتر روغن تولید شده شترمرغ‌های استان ، پنج هزار لیتر جهت مصارف بهداشتی و درمانی استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به ارزش بالای گوشت شترمرغ تصریح کرد: گوشت شترمرغ که در گروه گوشت قرمز طبقه بندی می‌شود، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است، طوری که می‌توان گفت یکی از کم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز در دسترس است.

درجانی با بیان اینکه کالری، کلسترول و چربی گوشت شترمرغ حتی از گوشت مرغ و بوقلمون نیز پایین‌تر است، افزود: به همین دلیل گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی و عروقی، افراد دچار چربی خون بالا و چاقی و همچنین به دلیل بالا بودن مقدار آهن آن برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند، غذای بسیار مناسبی است.

انتهای پیام/84007/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول