اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لزوم شکل‌گیری تهاتر بین دولت و تأمین اجتماعی برای حل مشکلات

استاندار مرکزی گفت: با ایجاد تهاتر با دولت می‌توان مشکلات تأمین اجتماعی را حل و فصل کرد.

لزوم شکل‌گیری تهاتر بین دولت و تأمین اجتماعی برای حل مشکلات

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نشست کمیته مشترک بیمه و درمان استان مرکزی اظهار کرد: امروز تأمین اجتماعی مشکلات بسیاری دارد که با ایجاد تهاتر و توافق با دولت می‌توان مشکلات این سازمان را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی متأسفانه امروز در پیچیدگی‌های زیادی به سر می‌برد، افزود: این سازمان ماهیانه باید ۹ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا بتواند به تعهدات خود در راستای خدمات بیمه بازنشستگان و مستمری‌بگیران و درمان جامعه عمل بپوشاند که امروزه به دلیل شرایط سخت اقتصادی بسیار مشکل است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: از آنجا که دولت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به سازمان تأمین اجتماعی دارد و این سازمان در سال ۹۸ نزدیک ۱۲ درصد کسری درآمد نسبت به هزینه‌های خود دارد لذا باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی از طریق مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی مکاتبه‌ای با معاون رئیس‌جمهور در راستای حل این مشکلات و انجام تهاتر و توافق با دولت صورت گیرد.

آقازاده بر لزوم تشکیل کارگروه به ریاست معاون سیاسی و امنیتی و ارائه برنامه‌های راهبردی در راستای حل مشکلات سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و اظهار داشت: بخشی از مشکلات در حوزه استان را می‌تواند با برنامه‌های راهبری حل و فصل کرد.

وی با بیان اینکه امروز تعامل خوب بین سازمان تأمین اجتماعی و دولت در استان مرکزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در بحث زمین و ساختمان و تجهیزات درمانی با اعطای تسهیلات و واگذاری زمین که در اختیار دولت است می‌توان به این امر کمک کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه درآمد سال گذشته این سازمان ۱۶۷۸ میلیارد تومان بوده است که ۱۷۵۲ میلیارد تومان هزینه‌های این سازمان شده و نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان کسری منابع به‌جز حوزه درمان بوده است، اظهار داشت: ۱۱۲۴ میلیارد تومان منابع صندوق تأمین اجتماعی حوزه کارفرمایی و ۵۶۲ میلیارد تومان سهم بیمه‌شدگان بوده است.

بیدهندی با تأکید بر اینکه در سال جاری برای سازمان تأمین اجتماعی درآمد ۲ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان تخمین و برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این سازمان باید ۲۹ درصد افزایش درآمد نسبت به سال گذشته داشته باشد که با توجه به وضعیت اقتصادی و بحرانی که روبرو هستیم بسیار کار مشکل و سختی است و این سازمان را با چالش مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سه‌ماهه امسال به ۱۲ درصد کاهش و کسری درآمدها مواجهه شده و ۴۸۳ میلیارد تومان درآمد سه ماه بوده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه ۹۳ درصد هزینه‌ها صرف هزینه‌های بلندمدت و پرداخت مستمری بازنشستگان می‌شود، افزود‌: بسیاری از بازنشستگان و از کارافتادگان سازمان تأمین اجتماعی زیر ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند که با توجه به تورم موجود کفاف اداره زندگی آنها را نمی‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول