اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

محیط‌بانان خط مقدم دفاع از محیط زیست هستند

بخشدار بردخون گفت: محیط‌بانان سربازان خط مقدم دفاع از محیط زیست هستند.

محیط‌بانان خط مقدم دفاع از محیط زیست هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، علی اخلاقی صبح امروز در دیدار با محیط‌بانان منطقه حفاظت شده مند بردخون اظهار داشت: محیط زیست امانتی ارزشمند و گران‌بها در دست ما است که همه اقشار و گروه‌های انسانی و موجودات زنده از آن بهره می‌برند.

بخشدار بردخون با تأکید بر اینکه محیط‌بانان سربازان خط مقدم دفاع از محیط زیست هستند، افزود: محیط زیست مربوط به زمان خاصی نیست و از گذشته‌ها تا امروز و همیشه، مهم بوده زیرا بدون محیط‌ زیست سالم زندگی دشوار و حتی غیرممکن است که همگان وظیفه دارند از این ثروت خدادادی محافظت کنند.

وی اضافه کرد: فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید به یک هنجار اجتماعی تبدیل شود و حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه سازمان حفاظت از محیط زیست نباشد و وظیفه‌ای همگانی و ملی قلمداد شود.

اخلاقی با بیان اینکه محیط‌بانان دوست واقعی محیط زیست هستند، گفت: محیط‌بانان می‌خواهند که همه از طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی لذت و بهره ببرند اما متأسفانه شکارچیان غیرمجاز به دنبال لذت و منافع فردی و زودگذر هستند و مردم را از این نعمت خدادادی محروم می‌کنند.

بخشدار بردخون ابراز داشت: محیط‌بانان معلم و الگوی حفاظت از محیط زیست هستند و وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند و سفیران فرهنگی محیط زیست محسوب می‌شوند.

این مقام مسؤول افزود: منطقه حفاظت شده مند و پارک ملی نخیلو به مساحت 56 هزار هکتار در بخش بردخون واقع است که به صورت شبانه‌روزی توسط محیط‌بانان منطقه با همکاری نزدیک مردم در دو پاسگاه حفاظت می‌شود و جانورانی مانند گرگ، شغال، روباه، گربه وحشی، درنا، غاز و انواع پرنده‌ها و حدود هزار رأس آهو در آن‌ها زندگی می‌کنند.

وی همچنین در دیدار با مادر شهید علی کشاورز گفت: منطقه حفاظت شده مند برای پاسداری از محیط زیست دو شهید را تقدیم اسلام و نظام جمهوری اسلامی کرده  که امنیت امروز ثمره ایثار و تلاش این عزیزان است.

اخلاقی از فداکاری خانواده‌های شهدا به‌ویژه در حوزه محیط زیست تجلیل کرد و افزود: امروزه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین همه اقشار نهادینه شده و مردم خود را موظف به حفظ این سرمایه ملی می‌دانند.

در این آیین از تلاش‌های محیط‌بانان منطقه حفاظت شده مند بردخون و خانواده شهید علی کشاورز تجلیل شد.

یادآور می‌شود محیط‌بانان شهید علی کشاورز و قلی بیرامی در 27 فروردین سال 81 توسط شکارچیان غیرمجاز در اطراف روستای گزخون به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول