اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

زمینه پیشرفت توریسم ورزشی در شهر تبریز فراهم است

عضو شورای شهرتبریز گفت: شهر تبریز دارای جاذبه‌ها و امکانات متعدد برای توسعه زمینه پیشرفت توریسم ورزشی است.

زمینه پیشرفت توریسم ورزشی در شهر تبریز فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید نیکو خصلت  عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و عضو  شورای شهر تبریز امروز در مراسم افتتاحیه اولین رویداد بین‌المللی مدرسه تابستانه چالش‌های مدیریت ورزشی به میزبانی دانشگاه تبریز با اشاره به سابقه دیرینه دانشگاهی و توریستی شهر تبریز اظهار داشت: شهر تبریز دارای  جاذبه‌ها و امکانات متعدد است و بر همین اساس پژوهشگران عرصه ورزش می‌توانند با بهره‌مندی از علم مدیریت ورزشی پیشرفته و تبادل تجربیات  علمی بین‌المللی زمینه پیشرفت توریسم ورزشی و بهره‌مندی از مزایای اقتصاد ی ورزش را فراهم کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز در برگزاری رویدادهای علمی در حوزه ورزش به نوعی پیشگام بوده است، تصریح کرد: برگزاری اولین کنگره اوراسیایی علوم ورزشی در مهرماه سال گذشته و مدرسه تابستانه  چالش‌های مدیریت ورزشی نمونه بارز این امر است.

  به گفته وی با برگزاری این قبیل کنگره‌ها در دانشگاه تبریز نشان از حرکت صحیح  جامعه دانشگاهی در مسیر نیاز به  تبادل اطلاعات علمی با پژوهشگران سایر کشورها در عرصه مدیریت ورزشی است و امید است با تداوم برگزاری چنین  نشست‌ها و همایش‌های با همکاری سایر ارگان‌های اجرائی اعم از آموزش و پرورش و شهرداری علاوه بر بالندگی علمی جامعه ورزشی، کمک نیز برای مدیریت علمی ورزشی جهت پیشرفت اقتصادی و اجتماعی را شاهد باشیم.

سهیل عابر، مدیر امور پژوهشی دانشگاه  تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه  علوم ورزشی با  کیفیت سلامت  فردی و اجتماعی ارتباط نزدیکی دارد، یادآور شد: از ملزومات داشتن فرد و جامعه سالم  پرداختن به امور ورزشی و آگاهی داشتن به دانش متناسب با  نیازهای روز است.

وی در ادامه با بیان این نکته که علوم  ورزشی با  حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه  ارتباط دارد، تصریح کرد: در همین راستا پرداختن علمی به جنبه‌های مرتبط با ورزش از ملزومات  مدیریت  ورزشی پیشرفته است که در نهایت موجب سلامت اجتماع می شود.

این عضو هیات علمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره  به عزم جدی دانشگاه تبریز برای حمایت از برنامه‌ها، همایش‌ها و کنفرانس هایی که منجر به تبادل دانش، اطلاعات و افزایش توان علمی پژوهشگران شود، استقبال می‌کند، اضافه کرد: به عنوان مثال برگزاری این رویداد بین‌المللی می‌تواند، مقدمه‌ای برای گسترش توسعه همکاری‌های علمی با  پژوهشگران کشورهای مختلف جهان جهت  بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و ورزشی بالای دانشگاه تبریز و شهر تبریز در عرصه‌های مدیریت ورزشی، توریسم ورزشی و کارآفرینی ورزشی شود.

گزارش فارس حاکی است، اولین مدرسه تابستانه چالش‌های مدیریت ورزشی به همت دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز و با همکاری منطقه آزاد ارس از امروز آغاز شده و تا 28 تیرماه در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی این دانشگاه و منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 60023 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول