اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رشد 22 درصدی کشف مواد مخدر در استان قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه جمع‌آوری معتادین متجاهر 80 درصد در 4 ماهه نخست امسال رشد داشته است، گفت: اگر ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد توسعه یابد می‌توانیم تمام معتادین متجاهر را جمع‌آوری و برای ترک به کمپ معرفی کنیم.

رشد 22 درصدی کشف مواد مخدر در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سردار علی حاجیان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که فرماندهی پلیس راه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند امنیت پایدار را برقرار کند و مردم و دستگاه‌ها هرکدام باید با شناخت سهم خود در امنیت، به دنبال ایفای نقش خود باشند.

وی افزود: در مقایسه با سایر استان‌های کشور و با توجه به فاکتورهایی همچون جمعیت، تراکم جمعیت و جغرافیا وضعیت امنیت در استان قزوین، یک وضعیت مطلوب و قابل قبول است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: علی‌رغم اینکه استان قزوین یک استان مرزی نیست، ولی به واسطه قرارگرفتن در مسیر تردد 11 استان کشور و مسیر ترانزیتی شرق به غرب و بالعکس کشور و همچنین همجواری پایتخت، ویژگی‌های یک استان مرزی را در خود دارد.

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های گام دوم انقلاب توجه به معنویت و اخلاق است و با توجه به اینکه پلیس در مواجهه حضوری با همه اقشار و تهدیدات جامعه است اگر دارای مصادیقی همچون ایثار، ایمان و فداکاری برای جامعه نباشد هرگز موفق نخواهد بود.

حاجیان اضافه کرد: اقتصاد یکی از فرازهای مهم گام دوم انقلاب است و پلیس نیز به این امر واقف است که اقتصاد قدرتمند و تولید ملی تنها در سایه یک توسعه پایدار و امنیت مطلوب محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: عدالت و مبارزه با مفاسد اجتماعی یکی از کلیدی‌ترین کلمات و واژه‌های گام دوم انقلاب است و پلیس در تحقق آن نقشی کلیدی و مهم ایفا خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین از تلاش ناجا برای تحقق استقلال و آزادی و همچنین صیانت از سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان فرازهای مهم گام دوم انقلاب خبر داد و عنوان کرد: پلیس ماموریت‌های خود را در راستای این چراغ راه تدوین خواهد کرد.

وی بیان کرد: عملکرد پلیس در تمام مولفه‌های امنیت مطلوب است و شاهد رشد در حوزه‌های مرتبط هستیم.

حاجیان با بیان اینکه تصادفات فوتی در استان قزوین در 4 ماهه نخست سال 98 به نسبت مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش داشت است، گفت: اجرای طرح هوشمندسازی پلیس، حضور موثر پلیس و استفاده از تجهیزات و فناوری‌های روز و تعامل خوب با سایر دستگاه‌های مرتبط همچون راهداری از عوامل اصلی این کاهش محسوب می‌شود.

وی سرقت از منزل را یکی از جرائمی دانست که امنیت روانی جامعه و مردم را بر هم خواهد زد و اظهار کرد: در 4 ماهه نخست امسال 19 درصد کاهش در این سرقت از منازل داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه متاسفانه در وقوع سرقت‌های خورد با افزایش روبرو بوده‌ایم اضافه کرد: افزایش 71 درصدی کشف سرقت از مغازه‌ از دیگر اقدامات مثبت پلیس بوده در 4 ماهه گذشته بوده است.

وی بیان کرد: کشف سرقت محتویات خودرو 52 درصد و کشف سرقت پلاک خودرو در 4 ماهه نخست امسال در استان قزوین نیز 130 درصد رشد داشته است.

حاجیان جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خورده‌فروشان مواد مخدر را از اولویت‌های مهم پلیس استان قزوین در سال 98 بر شمرد و گفت: دستگیری معتادین متجاهر در سطح شهر قزوین 80 درصد رشد داشته است.

وی افزود: اگر ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در استان قزوین توسعه یابد می‌توانیم تمام معتادین متجاهر در سطح استان قزوین را جمع‌آوری و برای ترک به کمپ معرفی کنیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین از افزایش 14 درصدی خورده فروشان در سطح استان در 4 ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: با کشف 800 کیلو مواد مخدر در 4 ماهه ابتدایی سال که 684 کیلو از آن نیز تریاک بوده است، کشف مواد مخدر 22 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد پرونده‌های ارجاع شده به پلیس فتا از نظر پلیسی با موفقیت همراه بوده است، تأکید کرد: روز گذشته دو نوجوان 17 و 18 ساله که با ایجاد درگاه اینترنتی جعلی بیش از 1 میلیارد تومان از 400 نفر سرقت کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

حاجیان در پایان یادآور شد: از ابتدای سال تا به امروز بیش از 221 طرح انتظامی برای برقراری امنیت در حوزه‌های مختلف در استان قزوین اجرایی شده است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول