اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دلیل کمبود دارو در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی چیست؟

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مشکل کمبود دارو و نارضایتی بیماران ناشی از جریان نقدینگی است، گفت: در هر دو بیمارستان تأمین اجتماعی استان برای بحث متخصص رادیولوژی, رشته‌های جراحی و داخلی با مشکل مواجه‌ هستیم.

دلیل کمبود دارو در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرزاد فیروزی ظهر امروز در بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از شعبه یک تأمین اجتماعی بیرجند، بیمارستان شهید رحیمی و بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع)، اظهار داشت: در مجموعه بخش درمان تأمین اجتماعی استان دو بیمارستان با ظرفیت 200 تخت فعال است.

وی از فعالیت یک درمانگاه سطح دو در شهرستان های قاین و طبس و یک درمانگاه سطح یک در شهرستان نهبندان خبر داد و بیان داشت: حدود هفت هزار بیمار در بیمارستان شهید رحیمی و 9 هزار و 500 بیمار در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) بیرجند بستری شدند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: در سال گذشته سه میلیون و 800 هزار رکود خدمتی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بخش درمان ارائه شده که از این میزان حدود یک میلیون و 800 هزار رکورد خدمت مربوط به خرید خدمت و دو میلیون رکورد نیز مربوط به بخش درمان رایگان بوده است.

تراکم بیماران سبب ترخیص سریع بیماران

فیروزی با اعلام اینکه در بحث درمان طرف قراردهای سازمان تأمین اجتماعی استان یک میلیون و800 هزار رکورد خدمت داشته‌ایم، تبیین کرد: با تمام اقداماتی که انجام شده در برخی از مراکز درمانی به واسطه تراکم و ازدحام جمعیت محبور هستند بیماران را سریع‌تر مرخص کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین چالش تأمین اجتماعی، مطرح کرد: چالش اصلی ما این است که وزارت بهداشت سهمی (10 درصد) از فارغ‌التحصیلان متخصص برای مراکز تأمین اجتماعی کشور قائل نمی‌شود این در حالی است که این سازمان بخشی از هزینه‌های آموزش پزشکان متخصص کشور را پرداخت می‌کند.

راه‌اندازی بخش جراحی اعصاب و جراحی ستون فقرات با لیزر

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی بخش جراحی اعصاب و جراحی ستون فقرات با لیزر در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد و بیان داشت: مشکل کمبود دارو و نارضایتی بیماران ناشی از جریان نقدینگی است.

فیروزی با اشاره به اینکه ما متقاضی اجرای قانون در قالب ماده 74 برنامه پنج ساله توسعه ششم و ایجاد سهمیه پزشکان متخصص برای حق بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستیم، عنوان کرد: باید اعتبارات پایه‌ای مصوب برای مرکز درمانی استان در نظر گرفته شود.

وی از اجرای نظام ارجاع داخلی در مراکز و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی خبر داد و تبیین کرد: در راستای گلایه‌های مردمی مبنی بر نوبت‌دهی مراکز و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان برنامه جدیدی در بیمارستان شهید رحیمی با عنوان نظام ارجاع داخلی پیاده‌سازی شده که در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نیز پیاده‌سازی می‌شود.

کمبود پزشکان متخصص در مراکز درمانی

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی به مشکل کمبود پزشکان متخصص در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان اشاره و مطرح کرد: جذب متخصصان ضریب k یکی از نیازها و اولویت‌ها مردم استان است لذا از استاندار درخواست می‌شود با رایزنی از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زمینه‌ای فراهم تا این متخصصان بتوانند در مراکز سازمان تأمین اجتماعی فعالیت کنند.

فیروزی با اعلام اینکه در هر دو بیمارستان تأمین اجتماعی استان برای بحث متخصص رادیولوژی با مشکل مواجه‌ایم، تصریح کرد: در رشته‌های جراحی و داخلی هم کمبودهایی وجود دارد اما سرویس‌های اطفال، داخلی، زنان و جراحی در هر دو بیمارستان فعال است.

47 درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی

مجید درویشی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه بخش بیمه‌ای تأمین اجتماعی با 9 شعبه اصلی و 10 شعبه اقماری و سه کارگزاری رسمی در خراسان‌جنوبی ارائه خدمت می‌کند، بیان داشت: در حال حاضر 363 هزار نفر از جمعیت استان معادل 47 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی از توسعه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند خبر داد و گفت: بعد از رفع مسائل حقوقی و در اختیار گذاشتن زمین مجاور بیمارستان که متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه است برنامه‌هایی برای توسعه این مرکز درمانی داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 21 هزار و 700 کارگاه فعال و نیمه فعال تحت پوشش تأمین اجتماعی استان است، تبیین کرد: شعبه یک تأمین اجتماعی بیرجند بیشترین میزان مراجعه کننده را دارد به طوری که روزانه میزان مراجعه کننده به این شعبه حداقل به 300 نفر می‌رسد.

درویشی با بیان اینکه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان در قالب چهار مرکز درمانی در استان و دو مرکز بستری نیز در شهرستان بیرجند به بیماران ارائه می‌شود، مطرح کرد: طرح حذف دفترچه درمانی در مطب‌های پزشکان و سایر مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در سطح استان در حال انجام است.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول