اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انتقاد عضو کمیسیون بودجه مجلس از نادیده گرفته شدن قانون متوازن ۳ درصد نفت و گاز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون متوازن ۳ درصد نفت و گاز به مناطق محروم اختصاص می‌یابد تا شاخص‌ها ارتقا یابد و این در حالی است که پس از گذشت ۳۰ سال شاهد هیچ‌گونه ارتقا در این مناطق نبودیم.

انتقاد عضو کمیسیون بودجه مجلس از نادیده گرفته شدن قانون متوازن ۳ درصد نفت و گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسینی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: سال جاری به دلیل تحریم‌ها و کاهش فروش نفت احتمال عدم تخصیص اعتبار متوازن و بودجه نفت و گاز وجود دارد.

وی تصریح کرد: از اعتبارات اسناد خزانه و صندوق توسعه ملی، باید ظرفیت‌های قانونی بودجه را بررسی و از آن برای استان بیشترین بهره‌گیری را داشت.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت گفت: در رابطه با توزیع اعتبارات تملک دارایی کشور بر اساس برنامه ششم مقرر شده بود تا پایان برنامه سهم استان‌ها ۳۰ درصد باشد، این در حالی است که اکنون کمتر از ۲۰ درصد است که در این راستا نیاز است مسئولان استانی و شهرستانی از ۸۰ درصد اعتبارات استانی به درستی استفاده کنند.

حسینی در خصوص بحث اعتبارات خسارت از محل ماده ۱۰ و ۱۲ نیز بیان داشت: در این راستا اعتبار قابل توجهی توسط هیأت وزیران مصوب شده، باید با پیگیری توسط مسئولان استانی، بتوانیم سهم استان را جذب کنیم.

وی گفت: بر اساس قانون متوازن ۳ درصد نفت و گاز به مناطق محروم اختصاص می‌یابد تا شاخص‌ها ارتقا یابد و این در حالی است که پس از گذشت ۳۰ سال شاهد هیچ‌گونه ارتقا در این مناطق نبودیم باید بررسی و پیگیری کرد آیا قانون و یا شیوه عمل به این قانون اشتباه بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای احداث و تجهیز ساختمان‌های اداری می‌توان از اعتبارات استانی استفاده کرد، افزود: در ارتباط با حوزه آبخیزداری اعتبارات مناسبی در سطح ملی اختصاص یافته که به‌منظور بهره‌گیری از این اعتبارات ملی می‌طلبد با دعوت از مسئول مربوطه به استان بتوانیم اعتبار بالایی برای استان جذب کنیم.

حسینی با اشاره به میزان اعتبار تخصیصی به محور اراک فرمهین نیز اظهار داشت: کل اعتبار اختصاص یافته به شهرستان فراهان، ۶ میلیارد تومان بود و در راستای تعریض محور اراک فرمهین ۶ میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص یافت که به دلیل همکاری و مساعدت دستگاه‌های ذی‌ربط برگشت داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نیاز است نسبت به تأمین اعتبار برای استان و شهرستان‌ها، مدیران تمام تلاش خود را بکار گیرند تا گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات مردمی برداریم.

با وعده های انتخاباتی فضای جامعه را ملتهب نکنیم

استاندار مرکزی نیز گفت: با توجه به انتخابات مجلس در سال جاری برخی کاندیداها با سیاه نمایی در جلب آرای مردمی، جو اجتماعی جامعه را ملتهب نکنند.

سید علی آقازاده در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان با اشاره به سفر هفته گذشته رئیس قوه قضاییه به استان اظهار داشت: این سفر دستاوردهای قابل قبولی برای استان به همراه داشت چرا که مصوب شد بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان در راستای تامین نیازهای قضایی استان از محل اختیارات دستگاه قضا پرداخت شود.

وی با اشاره به نشست شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان در این سفر گفت: در این نشست نیز مقرر شد نماینده‌ای از  استانداری و دستگاه قضا پیگیر مصوبات سفر شوند و هر آنچه مورد نیاز واحدهای تولیدی و اقتصادی استان است مطرح و مورد بررسی و پیگیری جدی قرار گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: مقرر شد طی سه هفته آتی دستور نهایی را دستگاه قضایی ارائه دهد و مابقی مباحث در نشست سران سه قوه مورد پیگیری قرار گیرد تا گره‌های اصلی موانع تولید بازگشایی شود.

آقازاده در خصوص درآمدهای کشور در سال جاری نیز گفت: در تأمین درآمدهای کشور حداقل با ۲۰ درصد کسری مواجه هستیم که در این راستا باید دستگاه‌ها صرفه‌جویی را در اولویت اقدامات خود قرار دهند و همانند مردم در رعایت الگوی مصرف برق و آب، توجه ویژه‌ای داشته باشند تا از شرایط دشوار سال جاری نیز با موفقیت عبور کنیم.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به شدت با کاندیداهایی که با وعده‌های انتخاباتی فضای جامعه را ملتهب کنند برخورد قاطعی می‌کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به تصویب طرح جامع اراک در شورای عالی معماری و شهرسازی نیز بیان داشت: طرح جامع اراک با تغییر اندکی در شورای عالی شهرسازی تصویب شد که باید طرح جایگزین پروژه ۵۸ متری طی دو ماه آتی توسط مشاور طرح، تهیه شود تا پس از تأیید شورای عالی وضعیت مردم تعیین تکلیف شود.

اعتبار 420 میلیارد تومان استان در سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز گفت: اعتبارات ملی و استانی استان در سال جاری 420 میلیارد تومان است که اعتبارات ملی دست وزارتخانه‌هاست و برای پروژه‌های خاص هزینه می‌شود و اعتبارات استانی توسط شورای برنامه‌ریزی استان‌ها برنامه‌ریزی و توزیع می‌شود.

رقیه یادگاری افزود: 300 میلیارد تومان در قالب اعتبارات استانی، اعتبارات 3 درصد نفت و گاز و اعتبارات متوزان توزیع شهرستانی شد که خوشبختانه رقمی توزیع شده مورد پذیرش قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول