اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  جنگ اقتصادی

فرماندهان جنگ اقتصادی باید در کنار سربازان باشند

حرف‌های تکراری در نشست مشترک مجلس و دولت برای حمایت از رونق تولید نشان می دهد که همچنان در مدیریت جنگ اقتصادی دچار نارسایی هستیم.

فرماندهان جنگ اقتصادی باید در کنار سربازان باشند

به گزارش فارس به نقل از نورنیوز شب گذشته ( سه شنبه شب) مجلس شورای اسلامی میزبان برگزاری نشست مشترک مجلس و دولت برای حمایت از رونق تولید بود. در این جلسه نمایندگانی از اتاق بازرگانی نیز حضور داشتند.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری خانه ملت در این جلسه پیرامون موضوعاتی چون سازو کارهای بازگشت ارز صادراتی، معافیت‌های مالیاتی تشویقی و تنبیهی، چگونگی اعطای تسهیلات ارزی و ریالی و مواردی از این دست که محور تکراری جلسات مشابه می باشد، گفتگو شده است لیکن خبری در مورد تصمیم گیری پیرامون چگونگی حل و رفع مشکلات عملیاتی تولید کنندگان واقعی در کشور منتشر نشد.

تصاویر منتشرشده از این نشست گویای این است که چهره های شرکت کننده در این جلسه، نفرات ثابتی بودند که در همه جلسات مشابه حضور دارند و معمولا حرفهایشان نیز ناظر بر مباحث کلی و کمتر عملیاتی است.

اگر چه رییس محترم مجلس شورای اسلامی در این جلسه به درستی گفت: «امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد»، اما اثری از حضورسربازان خط مقدم این جنگ پرشدت که صاحبان مگا پروژه های راهبردی در کشور هستند و با صدها مشکل ریز و درشت برای اجرای پروژه های خود روبرو می باشند، در این جلسه مهم نبود.

بدون شک شنیدن مشکلات عملیاتی تولید از لسان فعالان اقتصادی دلسوز در بخش خصوصی که در شرایط سخت موجود همه سرمایه، دانش و تجربه خود را برای ایجاد رونق در تولید ملی به میدان اورده اند ،اهمیتی به مراتب بالاتر از استماع گزارشهای کلی و تکراری دارد.

مهمترین دلیل موفقیت ما در جنگ تحمیلی این بود که فرماندهان شجاع در خطوط مقدم حاضر می شدند و از سربازان می خواستند که در کنار آنها حاضر شده و خطوط دشمن را منهدم کنند.

لازم است امروز نیز فرماندهان جنگ اقتصادی در سنگرهای اصلی نبرد حاضر شوند تا با مصایب بی شمار سربازان این میدان سخت از نزدیک اشنا شوند.

در این جنگ، مدیریت از قرارگاه، کارساز و راهگشا نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول