اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

جزئیات کشف لاشه پلنگ در تالش+عکس

رئیس اداره محیط زیست این شهرستان از کشف بقایای لاشه یک پلنگ در رودخانه تیزرود روستای طولارود تالش که پوست آن کنده و رها شده بود ،خبر داد.

جزئیات کشف لاشه پلنگ در تالش+عکس

عارف شادکام دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش اظهار کرد: بقایای لاشه یک پلنگ در رودخانه تیزرود روستای طولارود تالش که پوست آن کنده و رهاشده بود، کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر وجود پوست پلنگ در کنار رودخانه تیزرود، افزود: با بررسی و حضور کارشناسان این اداره بقایای این پلنگ در محل مذکور مشاهده شد که پوست این پلنگ توسط افرادی کاملاً از امعاء و احشاء خالی‌شده است و هیچ‌گونه استخوانی در آن وجود ندارد.

رئیس اداره محیط‌زیست تالش با بیان اینکه زمان و مکان کشته شدن این قلاده پلنگ و همچنین عاملان این اقدام نامشخص است، تصریح کرد: آنچه در حال حاضر از شواهد امر برمی‌آید ظاهراً پوست این پلنگ برای تاکسیدرمی آماده‌شده یا اینکه تاکسیدرمی شده است و به علت خرابی و کهنگی به رودخانه انداخته‌شده است.

شادکام با اشاره به اینکه در حال حاضر پوست پلنگ برای انجام یکسری آزمایش‌ها و بررسی‌های تکمیلی به اداره حفاظت محیط‌زیست انتقال داده‌شده است، گفت: نتیجه نهایی پس از بررسی‌ها و انجام آزمایش‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز شاهد شکار یک قلاده پلنگ در تالش بودیم، بیان کرد: فردی که سال گذشته اقدام به شکار پلنگ کرده بود پس از دستگیری، توسط مراجع قضایی به پرداخت ضرر و زیان و خسارت‌های واردشده به محیط‌زیست محکوم شد.

رئیس اداره محیط‌زیست تالش با اشاره به مشاهده تعدادی پلنگ در زیستگاه‌های جنگلی شهرستان تالش تصریح کرد: سال گذشته دو موردحمله پلنگ به احشام و دام‌های منطقه واقع در حویق و کرگانرود به اداره حفاظت شهرستان تالش گزارش شد که خسارت‌های وارده پس از انجام بررسی‌های لازم به دامداران پرداخت شد.

انتهای پیام/84007/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول