اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر دارایی ترکمنستان با معاون دبیر کل سازمان ملل

وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان که در راس یک هیات از مقامات ارشد این کشور به آمریکا سفر کرده است با معاون دبیر کل سازمان ملل دیدار کرد.

دیدار وزیر دارایی ترکمنستان با معاون دبیر کل سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «باتر بازاراف» وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان که در راس یک هیات از مقامات ارشد این کشور به آمریکا سفر کرده است با رؤسای ارگان‌های مختلف سازمان ملل دیدار کردند.

در این سفر مقامات ترکمنی با معاون دبیر کل سازمان ملل و دبیر کمیسیون اقتصادی و اجتماعی این سازمان دیدار نمودند.

در این ملاقات طرفین بر لزوم توسعه تعاملات در زمینه حمل‌ونقل و انرژی تأکید کردند و در این زمینه اهمیت ابتکارات بین‌المللی ترکمنستان بررسی شد.

همچنین مطالبی درباره دیدگاه «عشق آباد» نسبت به توسعه کریدورهای بین‌المللی حمل‌ونقلی در چارچوب سازمان ملل و گسترش همکاری‌ها در بخش صادرات دائمی انرژی به بازارهای جهانی مطرح شد.

مقامات ترکمنستانی با ابزار علاقمندی بر تقویت تعاملات در بخش حمل‌ونقل برای کشورهای دور از دریا تاکید کردند و خواستار حضور در تمام نشست‌ها تحت میزبانی معاون دبیر کل سازمان ملل شدند.

در ادامه مقامات ترکمنستان با نماینده کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه سازمان ملل دیدار و مسائل اجرایی برنامه‌های تقویت مشارکت منطقه‌ای در چارچوب رسیدن به توسعه پایدار را بررسی کردند.

علاوه بر این نمایندگان دولت ترکمنستان رؤسای نهادهای سازمان ملل را برای حضور در نخستین دوره انجمن اقتصادی دریای «خزر» به این کشور دعوت کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول