اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مزاحمت 7 درصدی برای پلیس 110

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: بررسی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 استان نشان می‌دهد تقریباً 7 درصد از کل تماس‌ها غیرقابل رسیدگی بوده و در حقیقت ایجاد مزاحمت برای این سامانه است.

مزاحمت 7 درصدی برای پلیس 110

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهرداد حاجی زاده اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پلیس، ایجاد بستر تسهیل و پاسخگویی به شهروندان است که سامانه‌های تلفنی 110 و 197 با این رویکرد ایجاد و به آحاد شهروندان خدمات ارائه می‌کنند و در واقع تحولی عظیم و انقلابی در عرصه خدمت رسانی و ارائه خدمات انتظامی و پلیسی به شهروندان محسوب می‌شود.

وی هدف از راه اندازی سامانه تلفنی مرکز فوریت‌های پلیس 110 را کاهش مراجعات شهروندان به یگان‌های انتظامی، کاهش سفرهای درون شهری و تسهیل دسترسی در پاسخگویی و ارائه خدمات در سریع ترین زمان ممکن به شهروندان دانست و گفت:‌ هنگامی که شهروندان با شناخت حقوق شهروندی با دستگاه‌های مختلف تعامل داشته باشند، این همکاری و مشارکت، پیوندهای موجود را تقویت و تحکیم و احساس همبستگی اجتماعی را افزایش می‌دهد و به تبع آن همگان از اثرات فردی و اجتماعی این مشارکت جمعی در یک جامعه قانونمند و ایمن برخوردار خواهند بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: بررسی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 استان نشان می‌دهد تقریباً 7 درصد از کل تماس‌ها غیرقابل رسیدگی بوده و در حقیقت  ایجاد مزاحمت برای این سامانه است که می تواند ضمن صرف هزینه، وقت، امکانات و منابع، موجب کاهش توان عملیاتی پلیس و درنتیجه کاهش سطح ارائه خدمات و پاسخگویی پلیس به نیازهای فوری شهروندان شده و بی اعتمادی افکار عمومی و شهروندان نسبت به ناجا را در پی داشته باشد.

وی ایجاد مزاحمت برای مرکز فوریت های پلیسی 110 را  مصداق بارز سوءاستفاده از دستگاه‌های مخابراتی دانست و با اشاره به ماده 641 قانون مجازات اسلامی گفت: هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر، ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از 1 تا 6 ماه محکوم خواهد شد.

حاجی‌زاده با تشریح افزایش هزینه جرم و ایجاد بازدارندگی برای مرتکبان، پیامد و مجازات قانونی مزاحمان تلفنی را مورد مداقه قرار داد و ابراز کرد: هرگونه تماس غیرضروری با سامانه 110 به منزله گرفتن فرصت از کسانی است که به معنای واقعی در شرایط اضطراری بوده و نیاز به حمایت پلیس دارند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول