اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیلات خودگردان فلسطین: گرینبلات، اسرائیل را که یک جلاد اشغالگر است، قربانی جلوه می‌دهد

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن ادعاهای فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا، تأکید کرد که ملت فلسطین این توطئه را نیز ناکام خواهد کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین: گرینبلات، اسرائیل را که یک جلاد اشغالگر است، قربانی جلوه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا مدعی شد که این رژیم صهیونیستی است که قربانی مناقشات فلسطین شده است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (جمعه) اظهارات گرینبلات را محکوم و تأکید کرد که این اظهارات، «کودتا علیه مشروعیت بین‌المللی، قعطنامه‌ها، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد است».

این نهاد فلسطینی همچنین تصریح کرد که چنین اظهاراتی، به سخره گرفتن، عقل و فهم رهبران سایر کشورهاست.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان  فلسطین با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که غرور گرینبلات و تجاوز وی به حقوق ملت فلسطین، او را به مرحله‌ای رسانده که مسئولان اسرائیلی را بی‌گناه جلوه می‌دهد تا بر تجاوزات و جنایات مستدل آنان که در سازمان ملل و دادگاههای بین‌المللی، ثبت و ضبط شده است، سرپوش بگذارد.

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، مفهوم واقع‌گرایی که گرینبلات از آن دم می‌زند، باعث شده که رژیم صهیونیستی را که یک جلاد اشغالگر است، قربانی جلوه دهد و باعث شده که روایت و تفکرات راستگرایان اسرئیلی را ترویج دهد و منکر وجود اشغالگری شود.

در این بیانیه تأکید شده، این مسئله همچنین باعث شده که فرستاده ترامپ، مناطق مستعمره را «محله‌ها و شهرهای اسرائیلی» بداند و این توهم را داشته باشد که واقعگرایی باعث خواهد شد که ملت فلسطین، تسلیم تفکرات وی و حکام تل‌آویو شوند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن انتقاد از اظهارات گرینبلات مبنی بر اینکه «وی از عبارت راهکار دو دولتی استفاده نمی‌کند و مدافع تصمیم‌های شوم ترامپ درباره مسئله قدس، آوارگان و آنروا است»، این سؤال را مطرح کرد: «پس از اظهارات گرینبلات، دیگر چه چیزی از طرح ادعایی وی باقی ماند که به ملت فلسطین بگوید؟ یا اینکه [مطالب] بیشتری دارد که در این طرح به سود اشغالگری و شهرک‌سازی باشد».

در ادامه این بیانیه آمده است، گرینبلات و تیم صهیونیستی ترامپ به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا جامعه بین‌المللی وجود ندارد. پس همان گونه که وی، منکر اشغالگری است، همه مسائل مربوط به جامعه بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل را انکار می‌کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان خاطر نشان کرد که «ملت ما می‌تواند این توطئه را از بین ببرد. آن (ملت) در خاک میهن خود باقی می‌ماند، به همه حقوق عادلانه و قانونی ملی خود پایبند است و گرینبات و تیم وی و طرحش، بر اساس حکم تاریخ، از بین خواهند رفت».

گرینبلات که یکی از اعضای اصلی تدوین طرح موسوم به «معامله قرن» است گفت که اسرائیل هیچ کار اشتباهی طی این چند دهه انجام نداده است.

وی با بیان اینکه «شهرک‌نشین» خواندن صهیونیست‌ها در کرانه باختری، واژه‌ای تحقیرآمیز علیه آنهاست، مدعی شد که منطقه ج کرانه باختری را نه باید «اشغال‌شده» خواند بلکه بیشتر «تحت مناقشه» هستند که البته طرح صلح ترامپ راهکاری را برای مسئله تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها شامل می‌شود (جزیئات بیشتر).

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول