اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی فارس تا پایان سال 99

معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوان از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی فارس تا پایان سال 99 خبر داد.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی فارس تا پایان سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان، ژاله فرامرزیان که در برای افتتاح زمین چمن استاندارد شهرستان نی‌ریز به استان فارس سفرکرده بود در دیدار با ورزشکاران و جوانان این شهر اظهار داشت: متأسفانه درگذشته بدون در نظر گرفتن طرح آمایش سرزمینی، نیازسنجی و امکان‌سنجی‌های لازم پروژه‌هایی در استان‌های کشور کلنگ زنی شده بود که برخی از آن‌ها هیچ توجیه علمی نداشت.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها زمین‌هایی با وسعت 180 هکتار به‌عنوان دهکده‌های ورزشی تعریف‌شده بود افزود: این در حالی بود که برای انشعابات و راه‌های دسترسی به آن مجموعه نیز فکری نشده بود.

معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوان با اشاره به اینکه سیاست وزارت ورزش و جوانان تکمیل این پروژه‌ها با اولویت حفظ منابع، جلوگیری از هدر رفتن و استهلاک اموال و منابع و همچنین اتمام و در اختیار مردم قرار دادن یک مکان ورزشی با توجیهات لازم بود، افزود: خوشبختانه استان فارس یکی از استان‌های موفق کشور در تحقق این سیاست بوده است.

فرامرزیان مدیریت استان فارس در تحقق این سیاست را مدیریتی کارآمد و هماهنگ با وزارت ورزش و جوانان خواند و افزود: به باور ما نتیجه این سیاست افزایش سرانه ورزشی و سلامت جامعه و درنتیجه افزایش سطح نشاط عمومی در جامعه است.

وی افزایش سطح نشاط عمومی را از زیرساخت‌ها و پیش‌نیازهای توسعه‌یافتگی در کشور دانست و افزود: کلنگ زنی پروژه‌های جدید ورزشی در فارس پس از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی منوط به اخذ مجوزهای لازم توسط مسئولان استانی است.

فرامرزیان یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان در حوزه اماکن ورزشی را حفظ و نگهداری این پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور عنوان کرد و افزود: انتظار ما این است که مردم شریف نقاط مختلف کشور با افزایش حس تعلق‌خاطر خود به اماکن ورزشی، این اماکن را از آن خود بدانند.

به اعتقاد وی با افزایش این حس عمر مفید اماکن ورزشی در کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت.

معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با این قول که در جلسات آینده وزارت ورزش مبلغی جهت کمک به هیات های ورزشی شهرستان نی‌ریز تصویب خواهد شد، خواستار اختصاص نیمی از این مبلغ به ورزش بانوان شد و افزود: چالش‌های پیش روی تسریع در عملیات ساخت استخر استهبان نیز در جلسات تخصصی با مسئولان شرکت توسعه و تجهیز ورزش کشور مرتفع خواهد شد.

فرامرزیان با اشاره به وضعیت خاص اقتصادی کشور خواستار تغییر رویکرد در ساخت اماکن ورزشی شد و استقبال از بخش خصوصی برای ورود به حوزه ساخت‌وساز در ورزش افزود: سازوکارها باید به‌گونه‌ای باشد که ساخت، تجهیز، تعمیرات و نگهداری اماکن ورزشی برای بخش خصوصی توجیه‌پذیر باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش مسائل مرتبط با جوانان را یکی دیگر از اولویت‌های وزارت ورزش جوانان برشمرد و افزود: با توجه به در نظر گرفتن تسهیلات لازم برای اشتغال جوانان، نیازمند ترسیم یک مکانیزم علمی برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان با استفاده از این تسهیلات هستیم.

فرامرزیان درعین‌حال خواستار توجه ویژه وزارت کشور به حوزه جوانان و تسهیل در ارائه این تسهیلات به سازمان‌های مردم‌نهاد جوان شد و گفت: ایجاد اشتغال می‌تواند گام مهم و مؤثری در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

انتهای پیام/76018/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول