اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تقاطع صدرا با قطار برقی تداخل مسیر دارد

مدیرعامل شرکت عمران صدرا گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح صدرا با طرح قطار برقی این شهر تداخل مسیر دارد و شروع عملیات اجرایی آن بدون اخذ مجوز از نهادهای مربوطه فاقد توجیه است.

تقاطع صدرا با قطار برقی تداخل مسیر دارد

 خلیل حاجی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، توضیحاتی در مورد پروژه تقاطع امام رضا (ع) شهر جدید صدرا که کلنگ زنی آن به دلایل فنی و کارشناسی به تعویق افتاده، ارائه کرد.

وی در این رابطه اظهار داشت: در جلسه‌ای که جهت بررسی تقاطع غیر هم‌سطح شهر جدید صدرا تشکیل‌شده، دعوتی از مدیران شرکت عمران صورت نگرفت که این عدم دعوت با توجه به اینکه شرکت عمران متولی و ناظر طرح‌های توسعه شهری در شهر جدید صدرا است، برای ما ابهام دارد.

 حاجی پور افزود: تردیدهایی در مورد نیازسنجی و مطالعات ترافیکی این طرح نیز وجود دارد و برای ما از همه مهم‌تر تداخل پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام رضا با طرح قطار برقی صدرا است که مطالعات آن نهایی شده و به‌زودی به تصویب خواهد رسید.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز افزود: شهرداری صدرا در این خصوص استعلامی از شرکت عمران نگرفته است و به جهت اهمیت موضوع قطار برقی، موضوع جهت تعیین تکلیف، با معاونت عمرانی استانداری مطرح و مقرر شده تا قبل از نهایی شدن طرح تقاطع و مسیر قطار برقی و اخذ تأییدیه شورای حمل‌ونقل و ترافیک اقدامی صورت نپذیرد.

وی درعین‌حال گفت: به نظر ما تعریف پروژه‌های عمرانی بایستی با نیازسنجی دقیق و باملاحظه همه بازتاب‌های اقتصادی، اجتماعی و ترافیکی تعریف شود.

 این متخصص عمران، از منظر کارشناسی ضرورت و اولویت اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر جدید صدرا را با بودجه محدود عمرانی شهرداری موردتردید قرار داد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در مورد کلنگ زنی پروژه‌های موردبحث نیز معتقد است مشروط بر انجام مطالعات پیش‌نیاز و اخذ مصوبات لازم از تمامی مراجع ذی‌ربط، طبق قوانین و مقررات، احداث تقاطع غیرهم‌سطح در مکان موردنظر شهرداری قابل‌بررسی و اظهارنظر خواهد بود اما شروع عملیات اجرایی بدون طی کردن فرایندهای لازم و اخذ مجوز از نهادهای مربوطه منطقی نبوده و فاقد توجیه است.

یادآور می‌شود پروژه تقاطع صدرا متعلق به شهرداری این شهر قرار بود چندی پیش با دعوت از معاون عمرانی وزیر کشور کلنگ‌زنی شود که با مخالفت شدید دانشجویان عدالت‌خواه تشکل آرمان دانشگاه شیراز، این کلنگ‌زنی متوقف و به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول