اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

نگاهی به پیگیری‌های «فارس من» در هفته گذشته/ مخاطبان درباره ساخت گاندو 2 چه گفتند؟

گزارشی که در ادامه می‌خوانید نگاهی است به سوژه‌های پیگیری‌شده شما در هفته گذشته. «فارس من» منتظر مطالبات و پویش‌های شماست.

نگاهی به پیگیری‌های «فارس من» در هفته گذشته/ مخاطبان درباره ساخت گاندو 2 چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس؛ چه برای مالباخته‌های همراهان خودرو چه برای ساخت فصل‌های بعدی «گاندو» حسابی پیگیری کردیم. «همراهان خودروی اهواز» سرآخر با ورود دستگاه قضا پلمپ شد و پرونده‌اش رفت دادگاه. موضوع ساخت قسمت‌های تازه سریال ولی هم‌چنان روی میز است. غیر از این‌ها ماجرای اجبار برخی دانشگاه‌ها به ارائه مقاله ISI هنگام مصاحبه دکترا هم در فهرست کارهای انجام‌شده قرار داشت. داستان وام ازدواج و شرایط عجیب‌غریب برخی بانک‌ها برای زوج‌های جوان هم که هنوز در دست پیگیری است.

گزارشی که در ادامه می‌خوانید نگاهی است به همه این موضوعات؛ یک چکیده از کارهایی که برای سوژه‌های شما در «فارس من» انجام گرفته؛ همراهمان باشید.

 

اول| واکنش‌ها به گاندو؛ مخاطبان «فارس من»: قسمت‌های بعدی هم ساخته شود

گاندو حسابی سر و صدا کرد؛ آنقدر که اصطلاحاً «خیابان‌خلوت‌کن» شده بود! گزارش مرکز تحقیقات رسانه ملی را هم بخواهیم حساب کنیم، فیلم توانسته با جذب بیشتر از 44درصد از مخاطبان، عنوان پُربیننده‌ترین سریالِ سیما را از آن خود کند. گاندو البته به مذاق بعضی‌ها هم خوش نیامد؛ در رأس منتقدین سریال می‌توان به روحانی و شخصیت‌های مختلف دولتش اشاره کرد. از مشاور نام‌آشنای آقای رئیس‌جمهور گرفته که کلاً بی‌خیال کار و زندگی نشسته بود پای سیستم و همه‌جانبه تخریب می‌کرد، تا واعظی و ظریف و دیگران.

 

آش آنقدر شور شده که براساس شنیده‌های خبرنگار فارس، دولت تصمیم دارد محدودیت‌های تازه‌ای را علیه رسانه ملی از حیث بودجه و امکانات لحاظ کند. ساده‌اش می‌شود تحریم سیما بخاطر گاندو!

افکار عمومی ولی همه‌جوره پای سریال محبوبشان ایستادند. از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا گعده‌های دوستانه و جمع‌های خانوادگی. اخیراً هم گروهی از کاربران با تأسیس یک کمپین در «فارس من» خواستار ساخت فصل‌های آینده گاندو شدند. امضاکنندگان کمپین معتقدند: «حال با توجه به موفقیت فصل اول سریال گاندو و استقبال بی‌نظیر مردم از این سریال شفاف‌ساز، از صداوسیما و تهیه‌کننده‌ی این سریال تقاضا می‌کنیم فصل دوم این سریال را نیز بسازند.» همین سوژه در اینستاگرام فارس من هم حسابی پرطرفدار شد. از مخاطبین پرسیدیم برای ساخت قسمت دوم آن چه موضوعی را پیشنهاد می‌کنید؛ تصویر پایین نمونه‌ای از این پاسخ‌هاست:

 

 برای پیگیری موضوع به سراغ مجتبی امینی تهیه‌کننده رفتیم. مردی که این روزها بیشتر از همیشه آماج حملات و اتهامات رسانه‌های وابسته به یک جناح خاص است. مجتبی امینی اتفاقاً حسابی پرانرژی است؛ می‌گوید استقبال مردمی را که دیده برای ساخت قسمت‌های بعدی مشتاق‌تر هم شده. وی با اشاره به اینکه زمان پخش «گاندو ۲» به روی کار آمدن دولت جدید ارتباطی ندارد، به خبرنگار ما گفت: «ما استوار، پر قدرت، با توان مضاعف و با توجه به حمایت مردم،‌ انگیزه‌مان برای تولید «گاندو ۲» چندین برابر شده است.»

این تهیه کننده در پاسخ به این سوال که با وجود سانسورهایی که داشتید، چطور می‌خواهید ادامه این سریال را بسازید، گفت: «مثل همین فصل اول پیش خواهیم رفت. حالا اینکه در پخش چه اتفاقی بیفتد را نمی‌دانم. اما با قدرت پای حرفمان می‌ایستیم و فصل بعدی را تولید می‌کنیم، انشاالله که خداوند کمک‌مان کند تا بتوانیم کاری که تولید می‌کنیم را بدون سانسور پخش کنیم.»

مردم و رسانه‌‌ها منتظرند؛ آقای امینی! موفق باشید.

 

دوم| سنگ‌اندازی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج

سوژه‌ای با صدها امضا: «معرفی 2 ضامن کارمند رسمی برای وام ازدواج ناحق است!» سوژه‌ای که احتمالاً حرفِ دل خیلی از جوان‌های دم بخت است. امضاکنندگان کمپین معتقدند مطالبه‌ی دو نفر ضامن رسمی آن هم برای فقط 30 میلیون تومان خلاف عدالت است. موضوعی که هم خلاف مصوبه مجلس شورا است هم می‌تواند حسابی ازدواج جوان‌ترها را به تأخیر بیاندازد. برایشان پیگیری کردیم. بچه‌های فارس‌ویدئو با دوربین مخفی به صورت ناشناس به شعبات برخی بانک‌ها سر زدند. ویدئو را در ادامه تماشا کنید:

 

 

بچه‌های گروه اقتصادی هم یک گزارش بالابلند هم تهیه کردند و با استناد به موارد مندرج در قانون و سخنان نمایندگان مردم در مجلس شورا، اقدام بانک‌ها را خلاف قانون دانستند. خواندن تفصیل این گزارش حتماً خالی از لطف نیست: فارس من| سنگ‌اندازی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج پایان می‌یابد؟

 

سوم| ارائه مقاله ISI برای مصاحبه دکتری الزامی است؟

«متأسفانه از سال 1397 با تشدید تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران، بسیاری از ژورنال‌ها و مجلات معتبر علمی از چاپ مقاله‌های دانشجویان و پژوهشگران ایرانی اجتناب می‌کنند. علی‌الخصوص در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا و مهندسی مواد. ضمناً 90درصد نشریات این رشته‌ها عمدتاً در آمریکای شمالی قرار دارند؛ همین امر باعث شده چاپ مقالات در این رشته‌ها از همیشه سخت‌تر باشد.» شما نوشته بودید؛ در کمپینی که برای انتقاد از مصاحبه دکتری برخی دانشگاه‌ها تأسیس شده بود با این عنوان: «حذف ضرورت 2 مقاله isi برای دفاع از رساله مقطع دکتری»

 

بچه‌های گروه علمی-دانشگاهی دست به کار شدند. اول از رئیس دانشگاه الزهرا(س) مطلب را جویا شدند. خانم دکتر ملانظری می‌گوید هنوز در دانشگاه آنها چنین مطلبی دیده نشده که دانشجو بخواهد مقاله‌ای چاپ کند اما نشریه آن‌را بدلیل ایرانی بودن مرجوع کند. خانم دکتر البته به خبرنگار ما گفت اگر هم چنین اتفاقی بیافتد حتماً برای راهکارهای جایگزین آن می‌توان تدبیر کرد.

همکاران من مطلب را از وزیر علوم هم جویا شدند. غلامی در واکنش به کمپین دانشجویان در «فارس من» به خبرنگار ما گفت: «در موارد احتمالی این چنینی خود دانشگاه‌ها باید به دانشجوها کمک کنند و این موضوع در حیطه اختیار دانشگاه‌ها است. وقتی این موضوع در دانشگاه‌ها قابل حل و فصل است، ضرورت ندارد وزارت علوم مداخله کند.» امیدواریم. اگر باز هم مشکل یا مسأله‌ای بود برای پیگیری حتماً در سامانه ثبت کنید. آدرس ما را که بلد هستید: FARS.me

 

چهارم| کلاه‌برداری به سبک یک شرکت لیزینگ؛ همراهان خودروی اهواز پلمپ شد

داستان تکراری است؛ یک شرکت لیزینگ که با راه انداختن دفتر و دستک و تبلیغات آنچنانی توانسته کلاه خلق‌الله را بردارد. مردمی که خیال می‌کردند با سپردن سرمایه‌هاشان به دست «همراهان خودرو» خیلی زود می‌توانند صاحب‌خودرو شوند. کمپین آن‌ها یک‌ماه پیش در فارس من تشکیل شد. خیلی زود توانست بیشتر از 200 امضا جمع کند. برایشان پیگیری کردیم. خودشان هم البته خیلی خوب پای کار بودند. از جمله یک ویدئوسلفی گرفتند و فرستادند از مشکلاتشان. ویدئویی که چه در کانال تلگرام خبرگزاری چه در صفحه اصلی اینستاگرام منتشر شد. ویدئو را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

 

 

حالا اما خبر رسیده با پیگیری‌های خبرنگار ما در خوزستان و فشار افکار عمومی، دادستانی محترم اهواز وارد کار شده و ضمن پلمپ دفتر شرکت مذکور، نسبت به بازداشت مسؤلین آن هم اقدام کرده. دادستانی هم‌چنین از مالباختگان و شاکیان درخواست کرده برای پیگیری حق و حقوق پایمال‌شده‌شان به دادگاه مراجعه کنند. اطلاعات بیشتر را در این گزارش بخوانید: فارس من |دفاتر شرکت همراهان خودرو ملل در اهواز پلمپ شد+فیلم

فارس من پیگیری مشکلات شما است. «شما سردبیر فارس هستید» فقط یک شعار نیست؛ اعتقاد ما است. همه گروه‌ها و خبرنگاران گروه‌های مختلف خبرگزاری برای پیگیری سوژه‌های شما شب و روز ندارند. باور نمی‌کنید؟ امتحان کنید! FARS.me منتظر شما است!

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول