اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش اعتبارات جاری و عمرانی دستگاه‌های اجرایی مازندران

دستگاه‌های اجرایی مازندران از کاهش اعتبارات جاری و عمرانی خویش در بودجه استانی گلایه کردند و رئیس برنامه و بودجه مازندران به برخی از این دغدغه‌ها پاسخ داد.

کاهش اعتبارات جاری و عمرانی دستگاه‌های اجرایی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری مازندران از صبح امروز با حضور دستگاه‌های اجرایی استان در استانداری پیگیری شده است.

مهم‌ترین موضوع جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مربوط به توزیع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی بوده است، قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه، اظهار کرد: بودجه سال 98 با 447 هزار میلیارد تومان بسته شده است.

وی خاطر نشان کرد: مدیران باید دقت لازم در اطلاع‌رسانی در نحوه تحقق و تخصیص بودجه داشته باشند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه آب و فاضلاب روستایی از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی دریافت کردیم.

وی یادآور شد: مدیران استانی برنامه‌ریزی داشته باشند که پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب علمیاتی شود.

احمدی‌لاشکی در ارتباط با جذب اعتبارات استانی در پایان سال مالی بودجه، گفت: مدیران با ارائه مستندات کافی نسبت به جذب اعتبارات واقعی اقدام کنند.

حسنعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل محیط زیست مازندران در این جلسه خواستار تقویت اعتبارات هزینه‌های جاری محیط زیست در راستای حمایت از محیط‌بانان مازندران شد و گفت: در بخش تامین و نگهداری خودروها با مشکل اعتبار و بهسازی اداوات و وسایل نقلیه مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران سیدعباس موسوی از کسری 65 میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گلایه کرد و گفت: رقم اختصاص داده شده به بهداشت و درمان استان تنها 3 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین استانداران و وزارت بهداشت و دانشگاه برای تکمیل پروژه‌های درمانی منعقد شد که مقرر شده بود که وزارت بهداشت 50 درصد اعتبارات این پروژه را تامین کند، اعتبارات وزارت بهداشت جذب شده اما در استان با چالش تامین اعتبار مواجه شدیم.

موسوی اضافه کرد: به دلیل عدم تخصیص اعتبار، 60 درصد پروژه‌های بهداشتی درمانی ما در روستاها اجرایی نشده است.

ضا غفاری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران خواستار افزایش تخصیص اعتبار این مجموعه در استان شد و گفت: در تولید برق در استان مشکل داریم و حدود  هزار و 300 مگاوات کمبود تولید داریم، در بخش تولید باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استانداران همکاری مناسبی داشته باشند.

سیدعباس حسینی‌جو فرماندار ویژه تنکابن از عدم اجرای پروژه‌های آبخیزداری گلایه کرد و گفت: این موضوع در اعتبارات استانی گنجانده شود و عدم توجه به این موضوع زمینه بروز خسارت در زمان سیل می‌شود.

وی با اعلام اینکه به دلیل عدم اجرای پروژه‌های آبخیزداری، در سیل 97 بیشتر راه‌های شمال کشور مسدود شده بود، افزود: زمینه تامین اعتبار پروژه زندان تنکابن در برنامه کاری قرار گیرد.

مفید غلامی‌راد رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران در پیگیری پایان جلسه خبرنگار فارس در ارتباط با گلایه‌های دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: منابع مالی ما محدود بوده و تقاضاها نامحدود است.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های اجرای به درستی مباحثی برای دریافت اعتبارات دارند، تصریح کرد: مدیران برای دریافت اعتبارات سقف انتظارات خویش را مطرح می‌کنند اما کشور در یک شرایط خاصی قرار دارد و باید شرایط کشور را حتما لحاظ کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران، خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر اولویت‌ها را مطرح می‌کنیم و بر اساس دیدگاه‌ها راهبردی به مشکلات توجه می‌کنیم.

انتهای پیام/86004/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول