اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نماز جمعه 40 ساله شد

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز، برنامه‌های هفته بزرگداشت 40 سالگی اقامه نماز جمعه را تشریح کرد.

نماز جمعه 40 ساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد فخارزاده صبح امروز در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های ستاد نماز جمعه شیراز در هفته گرامیداشت 40 سالگی اقامه نماز جمعه پرداخت و اظهار داشت: از یکم تا هفتم مردادماه برنامه‌های متنوعی در این راستا پیش بینی شده است.

وی ضمن اشاره به 5 مردادماه 1358 و سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور به امامت آیت‌الله طالقانی، افزود: این تاریخ مبنای مناسبت مذکور است تا جلوه‌های ویژه گردهمایی مردم در روز جمعه در 40 سال به نمایش گذاشته شود.

این مقام مسئول از همکاری 20 دستگاه اجرایی با ستاد نماز جمعه جهت بزرگداشت 40 سالگی این فریضه در کشور خبر داد و گفت: پیش از برگزاری برنامه‌های هفته بزرگداشت، امروز شنبه 29 تیرماه فراخوان جشنواره عکس‌های منتخب با موضوع نماز جمعه را خواهیم داشت و اعضای ستاد نماز جمعه فردا ضمن حضور در شورای اداری شهر شیراز، در یک اردوی جهادی از محله گردخون بازدید می‌کنند.

فخارزاده همچنین از گردهمایی مسؤولین ستاد نماز جمعه استان فارس در شیراز خبر داد و افزود: افراد مذکور روز دوشنبه 31 تیرماه به دیدار آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خواهند رفت.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز در تشریح سایر برنامه‌های هفته بزرگداشت نماز جمعه نیز گفت: افتتاح نمایشگاه آدینه در خیابان 9 دی، دیدار با جانبازان اعصاب و روان در معیت امام‌جمعه شیراز در آسایشگاه جانبازان، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی تفسیر سوره جمعه در شبستان امام خمینی (ره)، دیدار با خانواده شهدا در منزل ایشان و افتتاح کتابخانه آدینه از برنامه‌های روز نخست گرامیداشت در یکم مردادماه خواهد بود.

وی برنامه‌های روز دوم هفته بزرگداشت 40 سالگی اقامه نماز جمعه را نیز چنین برشمرد: دیدار اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه با آیت‌الله دستغیب تولیت آستان احمدی و حجت‌الاسلام حدائق و برگزاری کلاس اخلاق همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهدا.

فخارزاده ادامه داد: گلباران قبر شهید آیت‌الله عبدالحسین دستغیب به‌عنوان نخستین امام‌جمعه شیراز و سایر شهدای گران‌قدر با حضور اعضای ستاد نماز جمعه و اجرای همایش خانوادگی اعضای ستاد نماز جمعه در باغ نرگس شیراز، جزو ویژه‌برنامه‌های دوم مردادماه خواهد بود.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز در تشریح برنامه‌های روز چهارم هفته مذکور نیز که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، گفت: تجلیل از ائمه جمعه سابق شیراز، اجرای گروه سرود با مضامین نماز، تجلیل از نام‌آوران عرصه فرهنگ، هنر و ورزش، دیدار مردمی امام‌جمعه با مسئولان و اهدای جایزه به منتخبین مسابقه کتاب‌خوانی از برنامه‌های چهارم مردادماه خواهد بود.

وی همچنین گفت: پنجم مردادماه نیز همایش جوانان در ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز برگزار خواهد شد و در همین روز اعضای ستاد نماز جمعه به دیدار استاندار فارس خواهند رفت.

فخارزاده برنامه‌های روز ششم بزرگداشت 40 سالگی اقامه نماز جمعه را نیز چنین برشمرد: برگزاری همایش بانوان در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و دیدار اعضای ستاد نماز جمعه با فرماندار شیراز در محل فرمانداری.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز افزود: در آخرین روز از هفته بزرگداشت نیز همایش تجلیل از خادمان نماز جمعه در ستاد برگزاری نماز در شیراز برگزار می‌شود و پس‌ازآن اعضای ستاد نماز جمعه از دفتر خبرگزاری‌های فارس و ایرنا در شیراز بازدید به عمل آورده و در حاشیه آن با مدیر و خبرنگاران این خبرگزاری‌ها دیداری خواهند داشت.

پیش از سخنان فخارزاده، حجت‌الاسلام ستوده نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به 40 سالگی اقامه نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اربعین در تعالیم دینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است لذا انتظار می‌رود اربعین اقامه نماز جمعه نیز با شکوه برگزار شود.

وی افزود: امسال ستادی مرکزی در کشور برای بزرگداشت هفته نماز جمعه شکل‌گرفته و در استان فارس نیز ریاست این ستاد با حجت‌الاسلام ملک مکان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه است.

یادآور می‌شود نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به امامت آیت‌الله طالقانی در 5 مرداد 1358 در تهران اقامه شد.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول