اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ضرورت ورود سمن‌ها جهت جبران کاستی‌های دولت در حوزه بهزیستی

فرماندار ابرکوه ضمن تأکید بر فعال شدن سیستم آموزشی جهت یاد دادن مهارت و حرفه‌های مختلف به افراد گفت: ضرورت دارد تا سازمان‌های مردم‌نهاد نیز جهت جبران بخش‌هایی که مورد غفلت دولت واقع شده است، ورود کنند.

ضرورت ورود سمن‌ها جهت جبران کاستی‌های دولت در حوزه بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، فرماندار ابرکوه پیش از ظهر امروز در نشست با مجموعه بهزیستی شهرستان ابرکوه، بهزیستی را یکی از حوزه‌های بسیار مهم در کشور دانست و اظهار کرد: از جمعیت ۵۲ هزار نفری شهرستان حدود هزار نفر دارای معلولیت و نیازمند مساعدت بیشتر هستند.

محمد کاظمی نسب اذعان کرد: از سال 1359 با تشکیل سازمان بهزیستی انجام خدمات زیادی از قبیل پیشگیری، توان‌بخشی و کمک‌های مردمی برای حمایت از قشر توان‌خواه جامعه آغاز شد.

کاظمی نسب ضمن تأکید بر اهمیت و جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌ها اجتماعی ناشی از اعتیاد، معلولیت، طلاق و ... خاطرنشان کرد: سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد بر اساس موضوعیت شکل‌گیری و همچنین نیازهای جامعه، ورود کرده و درصدد کاهش آسیب‌ها برمی‌آیند.

وی همچنین آموزش را یکی از نیازهای اساسی و غیرقابل‌انکار جامعه برشمرد و افزود: بخش عمده سیستم آموزشی باید آموزش مهارت‌های مختلف حرفه‌آموزی را در دستور کار قرار داده از سوی دیگر سازمان‌های مردم‌نهاد نیز باید نواقصی را که در حاشیه غفلت بخش دولتی به وجود آمده است، جبران کنند.

مقام عالی دولت در ابرکوه گفت: اگر در یک جامعه تمامی بخش‌ها و افرادی که نیازمند خدمات هستند شناسایی نشده و به نحو مطلوب به آنان و نیازهایی که دارند پرداخته نشود، در هرم توسعه پایدار با مشکل مواجه خواهیم شد.

کاظمی نسب تصریح کرد: در همین راستا سازمان بهزیستی عهده‌دار این رسالت است که بخش‌هایی از توسعه فکری و فرهنگی جامعه که شامل افراد توان‌خواه و معلول جامعه است، شناسایی و ساماندهی کرده و در مرحله بعد تمامی خدمات ضروری را به آنان ارائه کند.

وی یادآور شد: حدود ۳ درصد از معلولیت‌ها، مادرزادی بوده و درصدی هم بعد از تولد به این آمار اضافه می‌شوند. لذا هرچند خدماتی که به جامعه هدف ارائه می‌شود بسیار ناچیز به نظر می‌رسد؛ اما برای رسیدن به توسعه پایدار نیاز است که این قشر به‌خوبی دیده شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت تقویت خدمات بهزیستی به معلولان، خانواده‌های درگیر با این مسئله مشغله کمتری داشته و بهتر می‌توانند به سایر امور زندگی رسیدگی کنند.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول