اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

از اول مرداد پروانه‌ ساخت‌وساز با ضوابط و مقرارت طرح تفصیلی جدید صادر می‌شود

سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه، اعلام کرد صدور پروانه از اول مرداد ماه براساس ضوابط و مقرارت طرح تفصیلی جدید ابلاغی انجام می‌شود.

از اول مرداد پروانه‌ ساخت‌وساز با ضوابط و مقرارت طرح تفصیلی جدید صادر می‌شود

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، حامد سلیمی سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه گفت: با عنایت به تأکیدات شهردار تهران و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در راستای هوشمندسازی فرایند صدور پروانه ساختمانی از اول مرداد ماه براساس ضوابط و مقرارت طرح تفصیلی جدید ابلاغی، ملاک عمل خواهد گرفت.

وی افزود: برای کلیه درخواست های صدور پروانه که از تاریخ ۹۸/۵/۱ و بعد از آن در سامانه شهرسازی ثبت می شود مفاد بندهای ۵-۲ ، ۷-۲ ، ۵-۸ ، ۶-۳ ،۱۱-۴ و ۳۶-۱۶ ضوابط و مقررات طرح تفصیلی جدید شهر تهران ملاک محاسبه افزایش تراکم، طبقه، میزان سطح اشغال زیرزمین ها و .... خواهد بود.

سلیمی تصریح کرد: در خصوص بند ۱۱-۴برای قطعات با وسعت سه برابر حداقل اندازه قطعه، یک طبقه تشویقی با تراکم متناظر در نظرگرفته می شود و جمله «متقاضی محترم چنانچه درخواست شما احداث بنا به صورت تماماً مسکونی می باشد، سطح اشغال حداکثر ۵۰% و طبقه تشویقی نیز صرفاً جهت قطعات با وسعت پنج برابر حداقل مساحت قطعه متناسب با زیرپهنه وقوع ملک لحاظ می شود» در دستور نقشه املاک های واقع در پهنه M  چاپ و به رویت مالکین و ذینفعان رسانده خواهد شد.

وی افزود: مسئولین صدور پروانه مناطق وظیفه کنترل و اعطای طبقه تشویقی را در حالت یاد شده دارند.  

سرپرست اداره کل تدوین ضوابط ، نظارت و صدور پروانه با اشاره به اینکه کلیه درخواست های صدور پروانه، تخریب و نوسازی که از تاریخ ۹۸/۵/۱ و بعد از آن در سامانه شهرسازی ثبت می شود گفت: صرفاً امکان ثبت مقادیر (بنای مورد درخواست) منطبق بر دستور نقشه معتبر در آیتم های سطح اشغال مجاز به تفکیک طبقات، تعداد کل طبقات مجاز و تراکم ساختمانی مجاز جهت مهندس طراح میسر است.

وی تأکید کرد: این موضوع به منزله کاهش تعداد و یا سطح اشغال طبقات نبوده و در راستای ضابطه مند نمودن بیش از پیش فرآیند صدور انواع پروانه ساختمانی به اجرا درخواهد آمد.

سلیمی افزود: هم چنین در کلیه درخواستهای تغییر نقشه ثبت شده از تاریخ ۹۸/۵/۱ و بعد از آن بیشینه سطح اشغال مجاز به تفکیک طبقات تعداد کل طبقات مجاز و تراکم ساختمانی مجاز پروانه معتبر قبلی و دستور نقشه صادره ملاک عمل خواهد بود.

وی یاد آورشد: املاکی که قبل از تاریخ یاد شده (۹۸/۵/۱) در سامانه شهرسازی ثبت درخواست کرده اند  و در حال حاضر دارای درخواست جاری برای دریافت پروانه ساختمانی بوده و همچنین دارای تسویه حساب قطعی و تأییدیه وصول سیستمی عوارض تا پایان ۹۸/۶/۳۱ باشند از شمول بندهای فوق الذکر مستثنی می‌شوند و فرصت تعیین شده به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول