اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حیات فعالیت‌های قرآنی به احوال آقایان بستگی دارد!

قاری بین‌المللی قرآن و داور مسابقات قرآنی گفت: حیات فعالیت‌های قرآنی به احوال آقایان بستگی دارد؛ مسؤولی که اهل قرآن است بودجه می‌گذارد ولی مسؤولی که دوست نداشته باشد برای خدا و قرآن فعالیت داشته باشد خیر.

حیات فعالیت‌های قرآنی به احوال آقایان بستگی دارد!

مسعود سیاح‌گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به کیفیت مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: خوشبختانه امسال کیفیت مسابقات بهتر شده، اما از نظر کمیت هنوز آن گستردگی لازم را ندارد.

وی بیشترین خلأ موجود در شهرستان‌ها را نبود کلاس‌های تخصصی دانست و بیان داشت:  کلاس‌ها و جلسات خوب در مراکز شهرستانی کم است این مهم نیازمند پشتیبانی لازم از سوی دستگاه‌های متولی است.

قاری بین‌المللی قرآن و داور مسابقات قرآنی با بیان اینکه سازمان اوقاف در حد توان خود جهت برگزاری مسابقات قرآن کریم حداکثر تلاش خود را می‌کند، اضافه کرد: متأسفانه این سازمان در زمینه آموزش ضعیف عمل کرده لذا نیاز به کلاس‌های تخصصی با حضور اساتید مجرب از نیازهای اساسی قاریان و حافظان قرآن کریم است که باید این نهاد در این زمینه تدابیری بیاندیشد.

آموزش قرآن؛ نیازمند پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

سیاح‌گرجی با تأکید بر اینکه باید برای آموزش قرآن کریم پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صورت گیرد، تبیین کرد: تداوم در آموزش سبب رغبت و افزایش متسابقین می‌شود، لذا سازمان اوقاف باید برای آموزش متسابقین فکری کند، البته این مهم تنها بر عهده اوقاف نبست و بر عهده تمام نهادهای فرهنگی که در زمینه فعالیت‌های قرآنی  کار می‌کنند برمی‌گردد.

 وی با بیان اینکه اساتید قرآنی باید جوانان را با ظاهر و باطن قرآن آشنا کنند، تصریح کرد: در کنار کلاس‌های قرآنی باید کلاس‌های مفاهیم و اخلاقی نیز قرار گیرد زیرا همچنان که قاری در رشته مد نظر رشد می‌کند در زمینه ظاهری و باطنی نیز باید رشد کرده و تک بعدی نباشد.

قاری بین‌المللی قرآن و داور مسابقات قرآنی برگزاری مسابقات قرآن را سبب جذب و تشویق جوانان و نوجوانان دانست و مطرح کرد: در دوران کنونی که جوانان دوست دارند خود را عرضه کنند چه بهتر است این عرضه شدن در راه خدا و قرآن باشد لذا باید بستر را برای این جوانان قرآنی مهیا کنند تا سراغ کارهای خلاف شرع نروند.

تشویق‌های قرآنی باعث انگیزه می‌شود

سیاح‌گرجی با تأکید بر اینکه مسؤولان می‌توانند با فراهم کردن بستر لازم و جوایز بهتر جوانان را به این سمت جذب کنند، تبیین کرد: این تشویق‌ها باعث انگیزه می‌شود و کسی نمی‌تواند آثار تشویق را انکار کند بنابراین اگر جوانان تشویق شوند و کلاس‌های آموزشی برگزار شود جوانان علاقه و انگیزه بیشتری برای این مهم خواهند داشت.

وی بهترین راه برای شکوفا شدن استعدادهای قرآنی را تشویق و آموزش دانست و تبیین کرد: متأسفانه اخیراً مسؤولان یک مقداری جدیت آن‌ها در زمینه قرآن کم است و البته این مهم نیز به رویکرد دولت‌ها بستگی دارد؛ ممکن است یک دولتی توجهش بیشتر به فعالیت‌های قرآنی باشد و یک دولت به‌دنبال برگزاری کنسرت!

حیات فعالیت‌های قرآنی به احوال آقایان بستگی دارد!

قاری بین‌المللی قرآن و داور مسابقات قرآنی ادامه داد: حیات فعالیت‌های قرآنی به احوال آقایان بستگی دارد؛ مسؤولی که اهل قرآن است برای این مهم بودجه می‌گذارد ولی مسؤولی که دوست نداشته باشند برای خدا و قرآن فعالیت داشته باشد خیر.

سیاح‌گرجی ضمن توصیه به متسابقین قرآنی مبنی بر تمرین مستمر، بیان داشت: به‌روز ماندن تلاوت قرآن و حفظ آن سخت است لذا فردی که برای خدا کار می‌کند و سعی می‌کند قرآن را در زندگی وارد کرده و اگر نکند ضرر بزرگی است.

وی با تأکید بر اینکه باید یادمان باشد قرآن تنها مال خواندن نیست بلکه باید همراه با خواندن توأم با عمل کردن و یاد گرفتن باشد، تصریح کرد: اگر به قرآن عمل نکنیم همین قرآن از ما شکایت می‌کند زیرا عمل نکردن به قرآن بدترین خیانت است.

انتهای پیام/69039/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول