اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

میزبانی چالوس از دومین جشنواره تفریحی ساحلی آبی

دومین جشنواره تفریحی ساحلی آبی چالوس با عنوان «جِتسا» در ساحل رادیو دریا برگزار می‌شود.

میزبانی چالوس از دومین جشنواره تفریحی ساحلی آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمدناصر زندی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره تفریحی ساحلی آبی چالوس با عنوان «جِتسا» با اشاره به اینکه امسال دومین تجربه برگزاری این جشنواره را در چالوس تجربه می‌کنیم، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا این جشنواره به صورت دائمی ثبت و در چالوس برگزار شود.

فرماندار چالوس افزود: دومین دوره جشنواره «جِتسا» روز پنج‌شنبه 3 مردادد در ساحل رادیو دریای چالوس با حضور مسؤولان، هنرمندان، ورزشکاران ملی و استانی آغاز می‌شود و تا پنج هفته در روزهایی پایانی هر هفته با برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و تفریحی ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های سواحل برای ایجاد فضایی با نشاط و مفرح برای بومیان و گردشگران بهره‌گیری شود و در این زمینه باید همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی کمک کنند و رسانه‌ها نیز اطلاعات لازم را در این‌باره به جامعه منعکس کنند.

شهردار چالوس نیز با اشاره به اینکه جشنواره «جتسا» باید بِرَند فرهنگی و ورزشی شهر چالوس باشد، اظهار کرد: فضا و محیط برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و تفریحی آماده‌سازی شد و همه چیز برای برگزاری دومین جشنواره بزرگ «جِتسا» فراهم است.

جعفر ردایی افزود: در صدد هستیم تا  «سِن» دائمی در ساحل رادیو دریا با الهام از معماری بومی و محلی منطقه ایجاد کنیم و تحولی بنیادین در زمینه اجرای برنامه‌های شاد و مفرح اجتماعی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید در برگزاری این جشنواره کمک کنند، تصریح کرد: از اداره برق شهرستان چالوس که در سال گذشته کمک بسیار زیادی برای برگزاری نخستین دودره جشنواره «جِتسا» به ما کرد، انتظار داریم ظرف روزهای آینده ضعف ولتاژ برق در مجموعه ساحل رادیو دریا را  رفع کند.

شهردار چالوس تصریح کرد: از محل اعتبارات شهرداری، مبلغ دویست میلیون تومان برای اجرای دومین جشنواره «جِتسا» در نظر گرفته شد و مبلغ 300 میلیون تومان دیگر نیز برای تکمیل استخر کانوپولو اختصاص می‌یابد که اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار برای اجرای این پروژه ورزشی ساحلی هستیم.

وی بیان کرد: در مراسم افتتاحیه این جشنواره از گوینده سرشناس و مطرح خبر سیما و نیز «بهمن هاشمی» از مجریان نام آشنای صداوسیما در راستای ارتقاء سطح کیفی این برنامه دعوت بعمل آمده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس نیز با قدردانی از برگزاری چنین برنامه‌های مفرح و شاد در راستای جذب بیشتر گردشگران، گفت: نشاط اجتماعی لازمه زیرساخت گردشگری است.

مهدی اسحاقی افزود: پیشنهاد می‌شود از روستاهای حوزه مرزن‌آباد برای اجرای برنامه‌های بومی و محلی در جشنواره «جِتسا» در راستای شناساندن فرهنگ اصیل و زیبای این منطقه دعوت بعمل آید و هر هفته یکی از برنامه‌های بومی و محلی را اجرا کنند.

انتهای پیام / 86019/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول