اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بعیدی نژاد:انگلیس نیروهای سیاسی داخلی را که به دنبال تشدید تنش با ایران هستند مهار کند

سفیر ایران در لندن گفت: دولت انگلیس باید نیروهای سیاسی داخلی را که می‌خواهند بر دامنه تنش‌های موجود بین ایران و انگلستان فراتر از موضوع کشتی‌ها بیفزایند، مهار کند.

بعیدی نژاد:انگلیس نیروهای سیاسی داخلی را که به دنبال تشدید تنش با ایران هستند مهار کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (یکشنبه) در صفحه توئیترش نوشت: «دولت انگلیس باید نیروهای سیاسی داخلی را که می‌خواهند تنش‌های موجود بین ایران و انگلستان را فراتر از موضوع کشتی‌ها دچار تنش کرده و بر این تنش‌ها بیفزایند، مهار کند.»

وی می افزاید: «چنین چیزی در شرایط حساس فعلی در منطقه، خطرناک و غیرهوشمندانه است. »

بعیدی نژاد در این پیام توئیتری تصریح کرده است: «ایران به هرحال با قاطعیت و صلابت آماده اجرای سناریوهای مختلف است.»

به گزارش فارس، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «عصر روز جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام "Stena Impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.»

از سوی دیگر دولت محلی جبل‌ طارق روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است. ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است.

دولت محلی جبل‌ طارق جمعه توقیف این نفتکش را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد.

در همین خصوص دیروز (شنبه) 29 تیر ماه «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس با ظریف که در کاراکاس به سر می‌برد در خصوص آخرین تحولات مربوط به توقیف کشتی‌ها تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگو ظریف یادآور شد: بر خلاف اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ایران بر اساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود. 

طرفین در این گفتگو بر یافتن راه حل های قانونی و پرهیز از افزایش تنش تاکید کردند.(اینجا بخوانید)

از سوی دیگر جرمی هانت در اظهاراتی در جمع خبرنگاران عنوان کردکه کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس روز دوشنبه واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی را اعلام خواهد کرد.

لندن با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، از ایران به دلیل توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس شکایت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول