اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تأکید شورای همکاری خلیج‌فارس بر حمایت از سیاست‌های ضدایرانی آمریکا

معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در امور سیاسی و مذاکرات، ایران را به اجرای اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه متهم و تأکید کرد این شورا از سیاست‌های آمریکا علیه ایران حمایت می‌کند.

 تأکید شورای همکاری خلیج‌فارس بر حمایت از سیاست‌های ضدایرانی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالعزیز حمد العویشق» معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در امور سیاسی و مذاکرات مدعی شد« پس از آنکه تأثیرات تحریم‌ها مشخص شد، ایران برای کشاندن منطقه به جنگ تلاش می‌کند».

العویشق در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» ایران را به دست داشتن در حمله اخیر به نفتکش‌ها متهم کرد و افزود که «طی چند روز گذشته نیز ایران تعدادی از نفتکش‌ها را متوقف و به سمت آب‌های این کشور هدایت کرده که نقض آشکار قانون بین‌المللی است چرا که این کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی یا آب‌های منطقه‌ای کشورهای همسایه بوده‌اند».

العویشق همچنین مدعی شد که با وجود این اقدامات تحریک‌آمیز ایران، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از ورود به جنگ نامحدود با ایران خودداری کرده و بر دفاع و حفظ امنیت منطقه و ثبات آن تمرکز کرده‌اند.

وی تصریح کرد که موضع شورای همکاری خلیج‌فارس در نشست مکه در ماه می ۲۰۱۹ به طور روشن اعلام و بر همبستگی این کشورها در برابر هر گونه تعرض به کشورهای عضو تأکید شد همچنانکه ماده ۲ توافقنامه دفاع مشترک بر واحد بودن امنیت کشورهای عضو شورا و پایبندی به اقدام جمعی برای مقابله با هر گونه تعرض خارجی، تأکید دارد.

معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در ادامه بر حمایت این شورا از سیاست‌های آمریکا علیه ایران تأکید کرد و از ایران خواست «تا از آغاز جنگ در منطقه اجتناب کرده و به منشور سازمان ملل، اصول همجواری، عدم دخالت در امور داخلی همسایگان و عدم متوسل شدن به زور برای حل اختلافات پایبند باشد».

وی همچنین هدف از تصمیم عربستان سعودی برای میزبانی نیروهای آمریکایی را بالا بردن سطح اقدام مشترک برای دفاع از امنیت منطقه و ثبات آن برشمرد.

یک مقام مسئول در وزارت دفاع عربستان سعودی، جمعه 28 تیر اعلام کرد که شاه این کشور با میزبانی عربستان از نیروهای آمریکایی موافقت کرده است.

دولت آمریکا هنوز تصمیم خود برای استقرار نیرو در عربستان را رسما به کنگره اطلاع نداده، اما یک منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفته است که کنگره به صورت غیررسمی در جریان قرار گرفته و انتظار می‌رود که هفته آینده این تصمیم رسما اعلام شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول