اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تنوع تولید استان مرکزی فرصتی برای توسعه صادرات است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با تأکید بر اهمیت در نظر گرفتن برنامه‌های آموزشی و انگیزشی نظیر میزبانی پویش ملی صادرات در رونق تولید، گفت: تنوع تولید استان مرکزی فرصتی برای توسعه صادرات است.

تنوع تولید استان مرکزی فرصتی برای توسعه صادرات است

محمدرضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی در حوزه اقتصادی توسعه صادرات به دلیل ارزآوری بسیار اهمیت دارد و در نظر گرفتن میزبانی پویش ملی صادرات در اراک می‌تواند در شناسایی بازهای جدید صادراتی مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: سال گذشته صادرات استان به ارزش یک میلیارد و 13 میلیون دلار انجام شد که در تاریخ صادراتی استان یک رکورد محسوب می‌شود و حمایت از این بخش در اولویت‌های سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به مستعد بودن حدود 15 بازار خارجی برای انجام صادرات، بیان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی رتبه اول کشور را در بخش تنوع تولیدی دارد مقوله توسعه صادرات با ایجاد شرایط مناسب در برنامه قرار دارد.

حاجی‌پور ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده از جمله تحریم‌ها تا حدودی از برنامه‌های سالانه در بخش صادرات عقب هستیم که برگزاری برنامه‌هایی مانند پویش ملی صادرات و بهره‌گیری از نظر اندیشمندان می‌تواند بستر تسریع بخشیدن به برنامه‌ها را فراهم کند.

وی تأکید کرد: حمایت از تولید صادرات محور و هدایت گروه‌ها به این سمت باعث رونق تولید و باز شدن گره‌های این بخش می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی حمایت از کارآفرینان و جوانان در بخش صادرات را ضروری دانست و افزود: در نظر گرفتن برنامه‌های آموزشی و تقدیر از صادرات اولی‌ها که امسال برای اولین بار در استان انجام شد از جمله برنامه‌هایی است که جوانان و کارآفرینان در بخش صادرات تشویق شوند و با انگیزه بیشتری راه را ادامه دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول