اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کشاورزی به‌دلیل عدم سیاست‌گذاری‌های جدی صدمات اساسی دید

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: تحریم فصلی نیست، همه توانمندی‌های اساسی و محوری کشور ما را دشمن نشانه گرفته و کلیدی‌ترین مبحث این است که کشاورزی ما به‌دلیل عدم سیاست‌گذاری‌های جدی صدمات اساسی دیده است.

کشاورزی به‌دلیل عدم سیاست‌گذاری‌های جدی صدمات اساسی دید

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسدالله تیموری صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی طرح بسیج همگام با کشاورز سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران، با یادآوری شعار امام راحل در ارتباط با توسعه کشاروزی اظهار کرد: مبانی بسیار ارزشمند توسط امام راحل طراحی شده و یکی از دغدغه امام راحل خودکفایی در تولیدات کشاورزی بوده است.

وی با اعلام اینکه امروز کشاورزی سهم حدود ۵ تا ۶ درصد درآمد در حوزه کشاورزی دارد، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که اقدامات مناسبی در این حوزه انجام نشده است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که دشمنان به‌وجود آوردند در حوزه اقتصادی با چالش‌هایی مواجه هستیم، بزرگ‌ترین ظلم به کشور این است که فکر کنیم که فضای حال حاضر کشور جدید است و کشور برای نخستین بار در این وضعیت قرار گرفته اما کشور ما پس از انقلاب اسلامی با چالش تحریم مواجه بوده است.

تیموری با اعلام اینکه باید پذیریم که جنگ آینده جنگ انرژی و آب است، افزود: با مطالعه ۱۰۰ سال اخیر کشور سوریه یکی از پیشرفته‌ترین مطالعات آب را داشت و در جنوب سوریه پیشرفته‌ترین طرح‌های آب خوانداری  و آبسازی در این منطقه ایجاد شده و این جنگ ایجاد شده تا مطالعات ۶۰ ساله این کشور را از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: تحریم فصلی نیست، همه توانمندی‌های اساسی و محوری کشور ما را دشمن نشانه گرفته و کلیدی‌ترین مبحث این است که کشاورزی ما به‌دلیل عدم سیاست‌گذاری‌های جدی صدمات اساسی دیده است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اعلام اینکه در این دوره از تحریم هیچ کالای لوکسی تحریم نیست، افزود: محصولات اساسی مثل گندم و برنج هم تحریم نیستیم اما برخی از محصولات که امکان توجه به تولید ما در آن وجود دارد را تحریم کردند.

تیموری عنوان کرد: ایران کشوری نیست که با تحریم‌ها دچار چالش شود، در کشور ما سه ظرفیت کلیدی وجود دارد که بتوانیم در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم.

وی ادامه داد: رهبری قاطع بسیاری از نقشه‌های دشمنان را پیش‌خوانی و بازخوانی می‌کند و در تنظیم و باز تنظیم نقشه‌های تحریم برنامه‌های اثرگذار ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری اضافه کرد: ظرفیتی که ایران دارد در هیچ کشوری در دنیا قابل دسترسی نیست، ما درست به ۷۲ ملت معروف هستیم ولی ۷۲ اقلیم و خصوصات اکولوژی مختلف در کشور وجود دارد اما تنوع زیستی ایران در هیچ کشوری وجود ندارد.

تیموری گفت: ایرانی‌ها در مسائل کلان و اساسی با همدیگر معامله نمی‌کنند و استعداد و پتانسیل‌های مناسبی دارند و در سطحی قرار داریم که می‌توانیم همه خلاءها را بومی‌سازی کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول