اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ضرورت پاسداشت مجاهدت‌های آیت‌الله موسوی همدانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه باید به پاس مجاهدت‌های آیت‌الله موسوی همدانی مراسم گرامیداشتی در شان مقام ایشان برگزار شود گفت: لازم است به فکر تدابیری برای تاثیر حداکثری چنین مراسم‌هایی باشیم.

ضرورت پاسداشت مجاهدت‌های آیت‌الله موسوی همدانی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با رئیس حوزه هنری استان همدان، نقش مردم در حل مشکلات اجتماعی را بسیار پررنگ و مهم دانست.

وی بیان کرد: حضور طلبه‌های جوان و فعال در مساجد مناطق محروم و مشارکت گرفتن از افراد بومی، در حل مشکلات مردم و ایجاد نشاط اجتماعی قابل تامل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر محور قرار دادن مردم در امور و متکی نبودن بیش از حد به نهادهای دولتی تصریح کرد: حضور طلبه‌های جوان و فعال در استان و رویکرد مردمی آنها در نقاط دور و نزدیک استان، گامی مهم در مردمی شدن امور در همدان است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره آیت‌الله تالهی، یکی از اهداف آن را ثبت و ضبط خاطرات بزرگان تاریخ و ذخایر ارزشمند موجود در وجود آنها دانست و گفت: باید خاطرات و تجارب گرانبهای بزرگان همدان به شیوه‌ای مطلوب گردآوری و ثبت شود.

نظیری با بیان اینکه باید به پاس مجاهدت‌های آیت‌الله موسوی همدانی مراسم گرامیداشتی در شأن مقام ایشان برگزار شود یادآور شد: لازم است به فکر تدابیری برای تاثیر حداکثری چنین مراسمی باشیم و راه بزرگانی مثل مرحوم آیت‌الله آقانجفی و مرحوم آیت‌الله تالهی را در مسجدمحوری ادامه دهیم.

رئیش حوزه هنری استان همدان نیز به ثمرات برگزاری چنین کنگره‌هایی اشاره کرد و گفت: باید حداقل مسجد کولانج و مسجد جولان که یادگار فعالیت‌های خالصانه و مردمانه آنها بوده به رونق و شکوه گذشته بازگردد.

سید محمدباقر حسینی با تاکید بر نقش پررنگ حوزه هنری در فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان، به 40 سالگی انقلاب اشاره کرد و افزود: به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی، تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تولیدی، آموزشی و عمرانی حوزه هنری استان همدان از ابتدای تاسیس در سال 1381 تاکنون در گام‌های مختلف تهیه، تدوین و به دستگاه‌ها و مخاطبان هدف، ارائه شده است.

در پایان این نشست مشترک، به هم‌افزایی در زمینه‌های مختلف بین هر دو نهاد تاکید شد و در خصوص نظریه‌پردازی و پژوهش در هنر اسلامی و بهره‌مندی از هنر برای رشد و ارتقای جامعه اسلامی، هم فکری شد.

انتهای پیام/89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول