اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صدور کارت درمان رایگان برای معلولان مرکز شفیع‌زاده بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل برای هر معلول مرکز به صورت مجزا کارت درمان صادر می‌کند تا در صورت نیاز از تمامی خدمات درمانی بیمارستان‌ها به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

صدور کارت درمان رایگان برای معلولان مرکز شفیع‌زاده بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل سیدفرزاد جلالی در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری معلولان شفیع‌زاده امیرکلا که همراه با معاونان و اعضاء هیأت علمی بود، با اشاره به اینکه توسط دانشگاه برای هر فرد به صورت مجزا کارت درمان صادر خواهد شد تا در صورت نیاز از تمامی خدمات درمانی بیمارستان‌ها به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند، اظهار کرد: تمامی خدمات درمانی این عزیزان توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل، با پیگیری معاونت درمان و معاونت غذا و دارو به‌صورت مطلوب ارائه خواهد شد و از هیچ کوششی در راه خدمت به این عزیزان دریغ نخواهد شد.

وی افزود: این مرکز با تجربه زیاد در نگهداری از معلولان، هم اکنون دارای 400 معلول بابلی زیر پوشش در منزل و 50 معلول از سراسر استان که از آنها به‌صورت شبانه‌روزی در این مرکز نگهداری و مراقبت می‌شود، تعدادی از آنان بی‌سرپرست و برخی نیز با سرپرست بوده که از وضعیت مالی و معیشتی مناسبی برخوردار نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه نخستین درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی تحت بی‌هوشی شمال کشور در بیمارستان روحانی است، افزود: این مرکز به بیماران معلول، بیماران زیرپوشش سازمان بهزیستی و ناتوان ذهنی جسمی و همچنین فرشتگان زمینی زیرپوشش مراکز نوشیروانی و شفیع‌زاده که برای انجام خدمات درمان دهان و دندان نیاز به بی‌هوشی سطحی و عمیق دارند، خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: تمام امور مربوط به دندانپزشکی معلولان به صورت رایگان در این مرکز انجام می‌شود و گروه پزشکی شامل دندان‌پزشکان متخصص، پزشکان بیهوشی، کارشناسان اتاق عمل، پرستاران و ... به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی در این طرح شرکت دارند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 300 بیمار معلول، خدمات دندانپزشکی با عنوان بیهوشی عمومی در اتاق عمل بیمارستان را به صورت رایگان دریافت کردند و همچنین بیش از 150 بیمار معلول با حضور دندانپزشکان در مراکز نگهداری معلولان شهرستان بابل از اقدامات دندانپزشکی بهره‌مند شدند.

جلالی گفت: خدمات دیگر از جمله جراحی‌های چشم معلولان، ویزیت‌های مکرر توسط اعضای هیأت علمی به صورت کاملا داوطلبانه برای معلولان شهرستان بابل و استان مازندران انجام شده است.

ریاست، معاونان درمان و بهداشت، روسای بیمارستان‌های آیت‌الله روحانی و 17 شهریور مرزیکلا و پزشکان متخصص و فوق‌تخصص قلب، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، پوست، اطفال و عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل، تمامی 50 معلول این مرکز را ویزیت کردند و بعضی از بیماران برای ادامه درمان به بیمارستان‌های تابعه ارجاع دادند.

انتهای پیام/86040/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول