اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تقویم فرهنگی و هنری کجور تدوین شود

بخشدار کجور گفت: توسعه فرهنگی و هنری در بخش کجور از مهم‌ترین اولویت‌های ماست و باید در این راستا تقویم فرهنگی و هنری کجور تدوین شود.

تقویم فرهنگی و هنری کجور تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، علی خزایی‌فر سه‌شنبه‌شب در حاشیه ملاقات عمومی با اهالی فرهنگ و هنر بخش کجور در نشست بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی و هنری بخش کجور که در راستای تحقق «عدالت فرهنگی» برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث فرهنگ و هنر مقوله‌ای بسیار مهم و کلیدی است، اظهار کرد: کلمه فرهنگ همه معانی را با خودش دارد و پرداختن به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن، بیش از پیش حائز اهمیت است.

بخشدار کجور افزود: توسعه فرهنگی و هنری در بخش کجور از مهم‌ترین اولویت‌های ماست و باید در این راستا تقویم فرهنگی و هنری کجور تدوین شود.

وی با بیان اینکه با تدوین این تقویم، هر ماه جشنواره‌های آئینی، بومی و محلی در سطح بخش کجور برگزار شود، تصریح کرد: بخشی از میراث فرهنگی و هنری گذشتگان ما مانند نمدمالی در حال افول است و این یک آسیب فرهنگی و هنری است که باید برای روشن نگه داشتن چراغ آن اهتمام ورزیده شود.

خزایی‌فر بر توسعه متوازن در دو شهر بخش کجور تأکید کرد و گفت: بخش کجور ظرفیت شهرستان شدن را دارد تا بتواند توسعه شتابنده به خودش بگیرد.

وی اذعان کرد: هیچ روستای بخش کجور محروم نیست چون هر روستا زیرساخت‌های اولیه برای توسعه متناسب با ظرفیت‌هایش را دارد و بنابراین باید توسعه‌ای ایجاد کنیم که روند مهاجرت معکوس از شهر به بخش کجور تقویت شود.

* ضرورت احداث مجتمع فرهنگی و هنری بخش کجور

رئیس شورای شهرستان نوشهر نیز با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری در خور شأن  بخش کجور باید برگزار شود، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری باید در مناطق مختلف بخش کجور تقسیم‌بندی شود.

محمدرضا خزایی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی و هنری یکی از نیازهای بخش کجور است که باید اجرایی شود و در این‌باره زمین مورد نیاز را در اختیار خواهیم گذاشت.

وی افزود: باید فضای لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را داشته باشیم که حتی در ایام بارندگی و برفی سال هم بتوان حرکت‌های فرهنگی و هنری متناسب با بخش کجور برگزار کنیم.

وی گفت: آمادگی لازم برای هر نوع همکاری فرهنگی و هنری با اداره ارشاد نوشهر را داریم و امیدواریم در سایه تعامل با یکدیگر بتوانیم زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را توسعه دهیم.

انتهای پیام/86019/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول