اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کشف اعضای تاکسیدرمی حیوانات در خطر انقراض در آمل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت: جمجمه تاکسیدرمی تازه شکار شده یک رأس کل وحشی و شاخ یک رأس مرال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

کشف اعضای تاکسیدرمی حیوانات در خطر انقراض در آمل

مهدی کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: جمجمه تاکسیدرمی تازه شکار شده یک رأس کل وحشی و شاخ یک رأس مرال در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل پس از دریافت گزارش یکی از دوستداران محیط زیست و أخذ حکم از مقام قضایی ورود به منزل وارد میدان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با اشاره به همکاری مأموران پلیس اطلاعات و امنیت آمل، افزود: در این عملیات موفق به دستگیری یک متخلف شکار به همراه کشف و ضبط جمجمه تاکسیدرمی تازه شکار شده یک رأس کل وحشی و شاخ مرال در این شهرستان شدیم.

این مسؤول با بیان اینکه مجازات حقوقی این جرم برابر مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست اعلام می‌شود، یادآور شد: بر این اساس بهای شکار هر رأس کل به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بوده که در صورت صدور حکم قضایی باید به حساب خزانه دولت واریز شود.

کشاورزیان بیان کرد: با توجه به شکار غیرمجاز مجازات کیفری متخلف براساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید مستوجب تعقیب کیفری از ۹۱ روز تا سه ماه حبس یا جزای نقدی از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۴۵ میلیون ریال است.

وی از دستگیری یک شکارچی حرفه‌ای خوک در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافتی توسط یکی از دوستداران محیط زیست به مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل با همکاری مأموران کلانتری ۱۲ و أخذ حکم ورود به منزل از مقام قضایی، موفق به دستگیری یک متخلف با سابقه و حرفه‌ای به همراه کشف و ضبط لاشه چهار رأس گوشت خوک وحشی و یک قبضه سلاح شکاری مجاز شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل خاطرنشان کرد: به استناد ماده۱۱ قانون شکار و صید، جزای نقدی از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۴۵ میلیون ریال یا حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه است.

این مسؤول با اشاره به اینکه متهم این پرونده مبلغ ۳۲ میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به محیط زیست را مطابق مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست به حساب خزانه دولت واریز کرد، گفت: بهای هر رأس خوک به مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که متخلف به عنوان ضرر و زیان ملزم به پرداخت آن است.

کشاورزیان با اشاره به اینکه متهم پرونده برای اعزام به دادگاه حسب دستور مقام قضایی در بازداشت‌گاه به سر می‌برد، بیان کرد: از دوستداران و عاشقان به طبیعت که در راستای شناسایی متخلفان به حفاظت محیط زیست یار و مددکار ما هستند قدرشناسی می‌کنم همچنین با تلاش مردم و طبیعت‌دوستان امیدوارم بتوانیم جلوی نابودکنندگان حیات وحش را بگیریم.

وی گفت: همشهریان و علاقمندان به طبیعت می‌توانند گزارش‌های لازم را به وسیله شماره ارتباطی ۰۹۱۱۲۵۷۱۸۸۳ از طریق تماس تلفنی، پیامک و فضای مجازی اعلام کنند همچنین آماده شنیدن انتقادات، پیشنهادات و ارائه تخلفات محیط زیستی، شکار و صید غیرمجاز در راستای اطلاع‌رسانی و برخورد با متخلفان هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول