اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بیگلری: بن-بروجن تا 5 سال آینده هم به بهره‌برداری نمی‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: نمی‌توانم روی پروژه انتقال آب بن-بروجن حساب کرد، قطعا این طرح تا پنج سال آینده هم به بهره‌برداری نمی‌رسد.

بیگلری: بن-بروجن تا 5 سال آینده هم به بهره‌برداری نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قدرت‌الله بیگلری ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، گفت: برای تامین آب شرب شهرکرد و 56 روستا و 6 شهر مجاورت خط انتقال آب کوهرنگ با مشکل مواجه هستیم و باید برای آن فکر اساسی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تامین آب شرب شهرکرد و نقاط بالادست آن بسیار مهم است، افزود: اگر اشکالی برای خط انتقال آب این شهرها پیش بیاید هیچ منبع جایگزینی برای آن نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شهرکرد 196 هزار نفر جمعیت دارد که آب آن‌ها با 48 حلقه چاه که 30 مورد آن در مدار است، 13 مخزن و چشمه کوهرنگ تامین می‌شود، ادامه داد: 672 لیتر بر ثانیه میزان آبی است که باید برای شرب شهرکرد تامین شود.

بیگلری با تاکید بر اینکه دبی چشمه کوهرنگ در زمستان کم می‌شود، عنوان کرد: در آبان‌ماه سرریز چشمه کوهرنگ تقریبا به صفر می‌رسد، این مسئله در تامین آب شرب برای شهرکرد و شهرها و روستاهای اطراف مشکل ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امسال اگر درجه حرارت در فصل سرما همچون سال گذشته باشد نه‌تنها در شهرکرد بلکه در همه شهرهای بالادست به مشکل کمبود آب برمی‌خوریم.

وی اضافه کرد: باید خط انتقال آب برای شهرکرد و شهرهای اطراف خط انتقال آب چشمه کوهرنگ را تقویت کنیم؛ نمی‌توانم روی پروژه انتقال آب بن-بروجن حساب کرد، قطعا این طرح تا پنج سال آینده هم به بهره‌برداری نمی‌رسد.

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول