اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم استفاده از سرویس رسمی/امسال همگی سرویس‌های رسمی دانش‌آموزی هماهنگ هستند

رئيس اداره انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش مازندران گفت: برای سرویس‌های بالای ۴ نفر اتوبوس، مینی بوس و ون حضور مراقب دانش‌آموزی الزامی است و سلامت مراقب دانش‌آموزی باید از طرف مدیر مدرسه تائید شود.

لزوم استفاده از سرویس رسمی/امسال همگی سرویس‌های رسمی دانش‌آموزی هماهنگ هستند

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، در جامعه شهری سرویس مدارس یکی از ضروریات محسوب می‌شود و از مهم‌ترین دغدغه های والدین و مسؤولان تعلیم و تربیت ساماندهی و نظارت بر عملکرد مطلوب سرویس مدارس است.

خانواده ها برای حفظ امنیت فرزندان‌شان در مواجهه با مشکلاتی از قبیل ترافیک‌های سنگین، ازدحام جمعیت، خطر رانندگان مبتدی و تهدیدهای اجتماعی در مسیر رفت و آمد ترجیح می‌دهند از سرویس دانش آموزی مناسب استفاده کنند.

اما در کمال ناباوری بسیاری از خانواده‌ها از مزایای سرویس مدارس اطلاعی ندارند و تنها به‌دلیل ارزان‌تر بودن، فرزندان خود را به سرویس‌های غیررسمی می‌سپارند.

در مورد مشکلات سرویس مدارس با تعدادی از والدین به صحب نشستیم.

یکی از والدین در گفت‌و گو با فارس، گفت:  برای هر دو دخترم سرویس می‌گیرم و از سرویس راضی هستم؛ از سرویس دانش آموزی استفاده نمی‌کنم چون گران است و خودمان راننده مورد اطمینان را انتخاب می‌کنیم و سر مبلغ به توافق می‌رسیم؛ سال گذشته برای دختر بزرگم ماهیانه ۱۳۵ هزار تومان و برای دختر کوچکم که در مدرسه استثنایی تحصیل می‌کند ۱۳۰ هزار تومان پرداخت کردم.

مادر یکی دیگر از دانش‌آموزان در گفت‌و‌گو با فارس، بیان کرد: برای دخترم سرویس دانش‌آموزش گرفتم و چون همه مسؤولیت‌ها بر عهده مدیر است، خیلی هم به سرویس مدارس اطمینان دارم، سال گذشته ۱۳۰ هزار تومان به سرویس دانش‌آموزی دادم و راضی بودم و قیمت سرویس به نظرم مناسب بود و یکی از ویژگی‌هایی که سرویس دانش‌موزی مدرسه دخترم داشت و از آن رضایت داشتم، این بود که راننده سرویس آن یک خانم بود.

یکی دیگر از والدین از پخش آهنگ‌های غیرمجاز در سرویس مدارس معترض بود و به فارس، گفت: پسرم اول ابتدایی است و همه آهنگ‌های غیرمجاز را حفظ است که من و همسرم بسیار ناراحتیم.

* ۱۷۰۰ مدرسه از سرویس رسمی استفاده کردند

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: راننده سرویس مدارس حتماً باید متأهل و ۲۳ سال تمام باشد، البته شرط تأهل زنان سرپرست خانوار را شامل نمی‌شود، ارائه گواهینامه سوءپیشینه، عدم ابتلا به بیماری‌های مسری، نداشتن سوءشهرت از سایر ویژگی‌های رانندگان سرویس مدارس است و اولویت حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس دخترانه با زنان و مدارس پسرانه با مردان است.

محسن یزدانیان با بیان اینکه  برای خودروهایی که بیش از ۴ سرنشین دارند، حضور مراقب الزامی است، افزود: برای سرویس‌های اتوبوس، مینی‌بوس و ون نیاز به مراقب دانش‌آموزی است و سلامت مراقب دانش‌آموزی باید از طرف مدیر مدرسه تائید شود.

وی تصریح کرد:  مراقب دانش‌آموزی از دانش آموزان در مقابل خطرات احتمالی مراقبت می‌کند و به نوعی کمک راننده محسوب می‌شود؛ مراقب دانش‌آموزی با پیشنهاد پیمانکار و با هماهنگی کارگروه مدرسه انتخاب می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران  با بیان اینکه سامانه سپند در تابستان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: تمامی شرکت‌هایی که از تاکسیرانی مجوز گرفتند تا ۱۵ تیر در سامانه سپند ثبت نام کردند و رانندگان سرویس مدارس نیز از ۲۲ تیر تا ۱۰ مردادماه فرصت دارند که در سامانه سپند ثبت‌نام کنند، متأسفانه این سامانه در روستاها زیر نظر بخشداری‌ها دچار مشکل شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه رئیس حمل و نقل جاده‌ای ۷۰۰ مینی بوس و اتوبوس را برای سرویس مدارس روستایی سازماندهی کرده است، یادآور شد: وسایل نقلیه‌ای که بالای ۱۵ سال سن دارند، حق تردد در جاده برای سرویس مدارس روستایی را ندارند.

یزدانیان با بیان اینکه شکایت از سرویس مدارس بیشتر مربوط به پیمانکاران بوده است، اظهار کرد: اگر پیمانکاری مقررات را رعایت نکند در هر موقع از سال با آنها برخورد می‌شود.

وی با اعلام اینکه در سرویس‌های رسمی دانش‌آموزی باید تمامی موازین و قواعد را رعایت کنند، عنوان کرد: سال گذشته گزارش تخلفات و تصادفات ناشی از سرویس‌های غیررسمی بوده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران در خصوص پخش آهنگ در سرویس مدارس بیان کرد: آهنگ‌های غیرمجاز در سرویس‌های غیرمجاز پخش می‌شود و با هماهنگی صدا و سیما مقرر شد ساعت رفت و آمد سرویس‌ها آهنگ مناسب دانش‌آموزی پخش شود.

یزدانیان با اشاره به اینکه در سرویس‌های رسمی دانش‌آموزی آموزش و پرورش باید نسبت به خانواده پاسخگو باشند، افزود: مدیران مدارس را مقید کردیم که خانواده‌ها از سرویس رسمی استفاده کنند و تمامی خانواده‌هایی که نمی‌خواهند از سرویس رسمی دانش‌آموزی استفاده کنند باید تعهد کتبی بدهند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سرویس مدارس نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است، یادآور شد: در سال گذشته از ۴ هزار مدرسه، یک هزار و ۷۰۰ مدرسه از سرویس رسمی استفاده کردند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: تمامی ماشین‌ها سرویس مدارس در سامانه سپند باید برچسب متحدالشکل داشته باشند و امسال همگی سرویس‌های رسمی دانش‌آموزی هماهنگ هستند.

یزدانیان با بیان اینکه مبلغ تعیین‌شده شورای شهر لازم الاجرا است، گفت: یکی از محاسن سامانه سپند این است که خانواده‌ها از مبلغ سرویس و مسیر اطلاع دارند و مبالغ در سامانه ثبت است و جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شود و اختلاف قیمت سرویس مدارس فقط با توافق والدین مجاز است.

این مسؤول اظهار کرد: پیمانکار سرویس رسمی دانش‌آموزی مدارس باید مدیر اجرایی تعیین کند و ۱۰ درصد قرارداد را وثیقه بگذارد و اگر اتفاقی بیفتد قانونگذار به نفع مدرسه رأی می‌دهد.

به گزارش فارس، مسؤولان مربوطه باید مشکلات اختلاف مبلغ سرویس مدارس، پخش آهنگ‌های غیرمجاز و تصادفات در سرویس مدارس را حل کنند و اقبال خانواده‌ها را نسبت به سرویس مدارس را بیشتر کنند تا دانش آموزان در محیط امن مسیر مدرسه را طی کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول