اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نابسامانی بازار گوشت قرمز و سفید به دلیل واردات رانتی و محدود نهاده‌هاست

نماینده دهلران در مجلس گفت: نابسامانی‌های اخیر بازار گوشت قرمز و سفید به دلیل عدم مدیریت دولت و شرکت پشتیبانی دام است که نتوانسته‌اند نهاده‌های دامی را به موقع تحویل بدهند و وقتی واردات نهاده‌های دامی دست تعداد محدودی است وضعیت بغرنج‌تر است.

نابسامانی بازار گوشت قرمز و سفید به دلیل واردات رانتی و محدود نهاده‌هاست

شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباه نوسانات نرخ گوشت قرمز و سفید گفت: تنظیم بازار با زور و اجبار امکان ندارد و نمی‌توان با استفاده از ابزار قدرت قیمت‌ها را پایین نگه داشت این در حالی است که قیمت نهاده‌‌های دامی افزایش پیدا کرده و همین موضوع بر نرخ تمام شده تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: متأسفانه دولت توان و عرضه تأمین نهاده‌های مالی و تثبیت قیمت آن را ندارد و به همین دلیل باعث شده که مرغدار سویا و ذرت را به 3 برابر قیمت از بازار آزاد خریداری کند.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی واردات نهاده‌های دامی دست تعداد محدودی از افرادی است که با وزارت جهاد کشاورزی ارتباط دارند چگونه می‌توان قیمت بازار گوشت قرمز و سفید را کنترل کرد.

کاظم‌زاده گفت: دولت باید نهاده‌‌های دامی را با قیمت مناسب در اختیار دامدار قرار دهد تا بتواند بازار را در ثبات نگه دارد.

وی گفت: نابه‌سامانی‌های اخیر بازار گوشت قرمز و سفید به دلیل عدم مدیریت دولت است و شرکت پشتیبانی دام هم نمی‌تواند در این زمینه اقدام اساسی کند زیرا نهاده‌های دامی را به موقع تحویل دامدار نداده است.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه دولت نتوانسته کامیون‌داران را برای جابه‌جایی نهاده‌های دامی و محصولات دامی راضی نگه دارد این در حالی است که آنها با افزایش نرخ باربری هزینه‌های تمام شده را برای دامداران افزایش دادند.

کاظم‌زاده گفت: زمانی که دولت نمی‌تواند حمل و نقل و محصولات کشاورزی را مدیریت کند و تأمین نهاده‌های دامی را هم به حال خود رها کرد مرغدار و دامدار باید چه کنند؟ در حالیکه قیمت تمام شده برای این افراد بالاتر رفته و مردم متضرر اصلی این جریان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «مرغ را دریابید که دوباره اوج گرفته است» ، «بی توجهی واضح مسئولین نظارتی بر قیمت مرغ» ، «آیا ارگانی جوابگوی مرغداران کشور است ؟» ، «وضع آشفته بازار گوشت و اقلام غذایی را سامان دهید» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول