اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کاظم زاده:‌ دولت با احیا وزارت بازرگانی به دنبال سرگرم کردن مردم است

نماینده مردم دهلران در مجلس با ابراز مخالفت خود درباره احیا وزارت بازرگانی، گفت: ایجاد وزارت بازرگانی پاک کردن صورت مسئله است و هیچ تأثیری در تنظیم وضعیت بازار ندارد ضمن اینکه باعث از هم پاشیدگی بازار هم خواهد شد.

کاظم زاده:‌ دولت با احیا وزارت بازرگانی به دنبال سرگرم کردن مردم است

شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره احیای وزارت بازرگانی گفت: در همه دنیا تولید و بازرگانی در یک وزارتخانه قرار دارد و این موضوع را در سال‌های قبل با عنوان وزارت بازرگانی تجربه کرده‌ایم که در آن زمان نوسانات شرایط قیمت را در بازار شاهد بودیم.

وی افزود: زمانی که گرانی و نوسانات قیمت محصولات، اجناس و تولیدات را در کشور شاهد بودیم وزارت جهاد کشاورزی توپ را به میدان وزارت بازرگانی پاس می‌داد و البته بالعکس آن هم وجود داشت. این در حالی است که مجلس نمی‌توانست وظیفه نظارتی‌اش را نسبت به کدام وزارتخانه اعمال کند و با کدامیک از این وزارتخانه‌ها درباره وضعیت بازار مذاکره کند.

نماینده مردم دهلران در مجلس تصریح کرد: آمارهای مصرف برخی اقلام از سوی این 2 وزارتخانه متفاوت بود که برای مثال سرانه مصرف برنج از سوی وزارت کشاورزی به ازای هر ایرانی 34 کیلو اعلام شده و همین سرانه از سوی وزارت بازرگانی 44 کیلو عنوان شد.

کاظم‌زاده اظهار داشت: جداسازی تولید و بازرگانی یعنی بازگشت به شرایط قبل و تکرار بحران‌ها و اختلافات قبلی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی.

وی خاطرنشان کرد:‌ دولت وقتی نمی‌تواند بازار را کنترل کند چه فرقی می‌کند چند وزارتخانه در کشور وجود دارد لذا به نظر می‌رسد زمانی که دولت ثبات مدیریتی ندارد می‌خواهد خود و افکار عمومی را سرگرم کند تا به پایان دولت دوازدهم نزدیک شویم.

نماینده مردم دهلران در مجلس  گفت: ایجاد وزارت بازرگانی پاک کردن صورت مسئله است و هیچ تأثیری در تنظیم وضعیت بازار ندارد ضمن اینکه باعث از هم پاشیدگی بازار هم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «جلوگیری از تشکیل وزارت بازرگانی جهت حمایت از تولید ملی» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول