اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از قهرمانی در ریاضی تا پهلوانی برای اسلام/ لبیک دلنشین روی پل لندن

از سیدمحمد مهدی حاتمی نفر دوم مسابقات جهانی المپیاد در مورد اقامه نمازش روی پل لندن پرسیدیم، گفت: ما در حالی‌که خسته بودیم در حال گشت و گذار در لندن بودیم که ناگهان متوجه شدم هنگام اذان و اقامه نماز است، در همان‌جا سجاده جیبی خود را پهن کردم و نماز خواندیم.

از قهرمانی در ریاضی تا پهلوانی برای اسلام/ لبیک دلنشین روی پل لندن

خبرگزاری فارس مازندران؛سرویس اجتماعی|سیدمحمد مهدی‌حاتمی دانش‌آموزی که از استان تهران به این مسابقات اعزام شده است اصالتا اهل روستای تاکام شهرستان ساری است که برای شرکت در مسابقات جهانی المپیاد ریاضی به شهر باث انگلستان سفر کرده بود و روی پل لندن به نماز ایستاد.

 شصتمین المپیاد جهانی ۲۰۱۹ ریاضی که از ۲۳ تیرماه در شهر باث انگلیس آغاز شده و ۳۱ تیرماه به کار خود پایان داد.

به محض شنیده شدن این موضوع، خبرگزاری فارس خبری از سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره اقدام قابل توجه این دانش‌آموز منتشر کرد؛ اقامه نماز این دانش‌آموز روی پل لندن، نشانه‌ای از تربیت تمام ساحتی است.

 

 

با انتشار این خبر پیگیری برای اینکه آیا این دانش‌آموز اهل مازندران است انجام شد که چون سیدمحمدمهدی حاتمی اصلا در مازندران تحصیل نکرد آمار وی در اداره کل آموزش و پرورش استان نبود تا اینکه یکی از آشنایان سیدمحمدمهدی حاتمی از او و خانواده‌اش صحبت‌هایی به میان آورد و گفت؛ این قهرمان اصالتی مازندرانی دارد و از خطه سرسبز شمال به تهران و پس از آن پا به عرصه‌های جهانی گذاشت.

در ادامه، طی تماسی این دانش‌آموز قهرمان مازندرانی خودش را این‌گونه معرفی کرد؛ من اصالتا اهل روستای تاکام ساری هستم که در دبیرستان تیزهوشان علامه حلی تهران درس می‌خوانم.

*تلاشم برای کسب مدال‌های بالاتر ادامه دارد

دو سال پیش هم در مسابقات خوارزمی مقام آوردم که هم از رفتن به دوره خدمت سربازی معاف شدم و هم موفق به کسب امتیاز برای ورود به دانشگاه بدون شرکت در کنکور سراسری شدم.

در این دوره از مسابقات المپیاد جهانی ریاضی شرکت کردم که خوشبختانه موفق به کسب رتبه نقره انفرادی شدم و از این بابت خوشحالم، تلاشم برای کسب مدال‌های بالاتر ادامه خواهد داشت.

 

اگر نمازم را آنجا نمی‌خواندم قضا می‌شد

از او در مورد اقدام به اقامه نمازش روی پل لندن پرسیدیم، گفت: ما در حالی‌که خسته بودیم در حال گشت و گذار در لندن بودیم که ناگهان متوجه شدم هنگام اذان و اقامه نماز است، در همان‌جا سجاده جیبی خود را پهن کرده که نماز خواندیم.

این قهرمان در پایان گفت: آنجا نمازم را خواندم و اگر نمی‌خواندم نمازم قضا می‌شد، به همین دلیل نماز را اول وقت اقامه کردم.

قهرمان شدن همین یک کار ساده را می‌خواهد، انجام کارهایی که از دل برآید...

این نوجوان قهرمان عصر امروز سوم مرداد به شهر خود برمی‌گرد و از آنجا راهی روستای تاکام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول