اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

انتخاب مرد سال فوتبال کرمانشاه‌/ محبی: برگزار کنندگان مراسم به کمیته انضباطی فدراسیون معرفی می‌شوند

قرار است مراسمی با هدف انتخاب برترین‌های فوتبال استان کرمانشاه برگزار شود که هیأت فوتبال استان ضمن ابراز بی‌اطلاعی از برگزاری این مراسم، برگزار کنندگان آن را به معرفی به کمیته انضباطی فدراسیون تهدید کرده است.

انتخاب مرد سال فوتبال کرمانشاه‌/ محبی: برگزار کنندگان مراسم به کمیته انضباطی فدراسیون معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چند تن از مربیان و پیشکسوتان قدیمی فوتبال استان کرمانشاه با حمایت یک اسپانسر قصد برگزاری یک مراسم با هدف انتخاب برترین‌های فوتبال استان را دارند، برنامه زیبا که هیچگونه متولی رسمی و قانونی مسؤولیت برگزاری آن را برعهده نگرفته است.

تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: این برنامه به همت یک سازمان مردم نهاد و با کمک گرفتن از بزرگان فوتبال استان در راستای معرفی نفرات برتر فوتبال استان کرمانشاه در رده‌های سنی مختلف در بخش بانوان و آقایان برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و قطعا زمینه‌ساز تشویق و ایجاد انگیزه در بین علاقمندان به فوتبال استان خواهد بود.

حسن دوستوندی یادآور شد: برای نخستین بار در فوتبال استان کرمانشاه، به همت یک سازمان مردم نهاد نفرات انتخاب شده با همکاری بزرگان فوتبال استان و یک تیم آنالیز قوی بر پایه شاخص‌های بسیار معتبر ارزیابی و انتخاب شده‌اند و در مراسم معرفی خواهند شد.

دوستوندی در خصوص هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه، ادامه داد: تمام مجوزهای لازم برای برگزاری این مراسم اخذ شده است و ابتدا قرار بود این برنامه در روز ملی کرمانشاه در پنجم مرداد برگزار شود، اما با توجه به ترافیک بالای برنامه های این روز برخی از مسؤولان استان از ما خواستند که این برنامه با چند روز تاخیر برگزار شود.

وی با دعوت از تمامی متولیان امر ورزش و فوتبال در استان، افزود: این برنامه یک حرکت زیبا برای شناسایی و معرفی نفرات برتر فوتبال استان است که تاکنون هیچ نهادی در استان کرمانشاه از آن‌ها تقدیر نکرده است و پیش از برگزاری برنامه اداره ورزش و جوانان استان و هیأت فوتبال استان را در جریان گذاشته‌ایم و امیدواریم برنامه با حمایت همه اهالی ورزش و فوتبال به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

اما در طرف دیگر ماجرا هیات فوتبال استان در خصوص برگزاری این مراسم کاملا ابراز بی‌اطلاعی کرده و حتی آن‌ها را فاقد وجه قانونی دانسته و برگزار کنندگان آن را به معرفی به کمیته انضباطی فدراسیون تهدید می‌کند و به نحوی که رئیس هیأت فوتبال استان کرمانشاه در ادامه این گفت‌وگو به خبرنگار فارس، گفت: با توجه به گردش مالی این برنامه، این برنامه باید با هماهنگی هیأت فوتبال استان صورت بگیرد و با توجه به اینکه هیچگونه هماهنگی با هیأت فوتبال استان نشده  برگزاری آن تخلف است و وجه قانونی ندارد.

علی‌رضا محبی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با فدراسیون فوتبال، در صورت برگزاری این مراسم، مسؤولان برگزاری آن به کمیته انضباطی فدراسیون معرفی خواهند شد و ممکن است عواقب بدی را برای آن‌ها در پی داشته باشد.

محبی ادامه داد: بارها برای انتخاب نفرات برتر فوتبال استان در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی شد، اما هیچ اسپانسری حاضر به تقبل هزینه‌های برگزاری این مراسم نکرد و هیأت فوتبال علی‌رغم برنامه‌ریزی برای برگزاری آن در سال گذشته با توجه به عدم توان در برگزاری آن از باز ماند.

در حالی که در محافل ورزشی خبر از برگزاری این مراسم و ارتباط آن‌ها با مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه می‌شود روابط عمومی اداره ورزش و جوانان هرگونه ارتباط این اداره با این برنامه را تکذیب می‌کند و می‌گوید: متولی رسمی فوتبال در استان هیأت فوتبال استان است و این اداره در خصوص برگزاری این برنامه هیچگونه دخالتی ندارد.

وحید خسروی ادامه داد: هرگونه نشست، برنامه‌ریزی و یا موافقت این اداره با برگزاری این مراسم صحت ندارد و برگزاری آن باید از طریق نهادهای رسمی در فوتبال پیگیری شود.

اما نظرات مربیان استان کرمانشاه دقیقا مصداق «یکی به نعل و یکی به میخ» است و با ماهیت آن موافق هستند اما با نحو برگزاری خیر؛ مسئول کانون مربیان استان کرمانشاه با تایید فعل تقدیر از نفرات برتر از ارتباط کانون با این مراسم را رد کرد و گفت: نفس تقدیر از بازیکنان و مربیان برتر فوتبال استان یک حرکت زیبا است، اما این برنامه هیچ ارتباطی با کانون مربیان فوتبال استان کرمانشاه ندارد.

مجتبی گردکانه یادآور شد: از طریق فضای مجازی در جریان برگزاری این برنامه هستم و نفس فعل تقدیر از نفرات برتر فوتبال حرکت بسیار زیبایی است، اما کانون مربیان فوتبال در نحو برگزاری آن هیچگونه دخالتی ندارد و این برنامه از طرف کانون نیست.

گردکانه در خصوص نحو انتخاب نفرات برتر این برنامه، یادآور شد: براساس اطلاعات رسیده از فضای مجازی به من، بازیکنان برتر فوتبال استان در لیگ‌های از طریق رای‌گیری در فضای مجازی انتخاب شده‌اند و از بین آن‌ها مرد فوتبال استان انتخاب خواهد شد.

مالک باشگاه فوتبال ساحلی استان کرمانشاه در این خصوص ، اضافه کرد: این برنامه از طرف یک اسپانسر خصوصی و به همت بزرگان فوتبال استان برنامه‌ریزی شده است و بسیاری از برنامه‌های انتخاب نفرات برتر فوتبال در سراسر دنیا نیز از طرف نهادهای غیر از متولیان اصلی فوتبال برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

صالحی ادامه داد: مربیان و پیشکسوتان بزرگی در انتخاب نفرات برتر فوتبال استان اعلام نظر کرده‌اند و برگزاری این برنامه در ایجاد انگیزه در بین مربیان بسیار موثر خواهد بود.

مالک و سرمربی تیم عقاب زاگرس در خصوص برگزاری این مراسم به خبرنگار فارس، گفت: این برنامه از وجاهت قانونی لازم برخوردار نیست و در صورتی که بتواند وجه قانونی و رسمی پیدا کند در راستای معرفی استعدادهای فوتبال استان بسیار مفید و موثر خواهد بود.

رسول یوسفوند تصریح کرد: برگزاری یک برنامه به این شکل نیازمند اطلاع‌رسانی کامل و گسترده در سطح فوتبال استان و نظرخواهی از بسیاری از مربیان استان است و نمی‌توان تنها با اکتفا به فضای مجازی، نفر برتر فوتبال استان را انتخاب و آن را معرفی کرد.

حال آنچه که در برگزاری این مراسم از صحبت‌های طرفین حاضر نتیجه می‌شود این است که ماهیت تقدیر از بزرگان فوتبال استان با حمایت یک اسپانسر مالی حرکتی بسیار زیبا و پسندیده است، اما این برنامه مستلزم طی مراحل اداری لازم است، مراحلی که متولیان مراسم مدعی طی کردن آن هستند و مخالفان منکر آن و با توجه به عدم توانایی هیأت فوتبال در برگزاری این چنین برنامه‌های  آنچه که در پایان باقی خواهد ماند تقدیر کردن و یا نکردن از زحمت‌کشان فوتبال استان خواهد بود.

================

گزارش از کمیل نظری

================

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول