اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رشد 129 درصدی افزایش جرائم فضای مجازی در کردستان

رئیس پلیس فتا استان کردستان از رشد 129 درصدی افزایش جرائم مجازی در استان خبر داد و گفت: افراد 25 تا 39 سال 60 درصد از متخلفان فضای مجازی در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رشد 129 درصدی افزایش جرائم فضای مجازی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی دانش‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج، اظهار کرد: تعداد کاربران اینترنتی در سطح جهان گسترش قابل توجهی داشته به گونه‌ای که در حال حاضر براساس آمار 57 درصد از جمعیت جهان به اینترنت وصل هستند.

وی افزود: بر اساس گزارشات و آمار موجود میزان کاربران اینترنتی در کل کشور نسبت به سال 2017 بیش از 23 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان اذعان داشت: نفوذ اینترنت در جمعیت یک‌میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان حدود 73 درصد است.

دانش‌پور با بیان اینکه در حال حاضر 154 هزار خط پرسرعت اینترنتی در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: مجموع استفاده‌کنندگان از اینترنت ثابت و همراه در سطح استان بالغ بر 945 هزار نفر است.

وی گفت: گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های پلیس فتا در سطح استان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در سال گذشته در چهار شهرستان پلیس فتا راه‌اندازی و در حال حاضر بجز شهرستان سروآباد پلیس فتا در کل شهرستان‌های استان فعال است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به آمار تخلفات در فضای مجازی از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و اذعان داشت: در بحث تخلفات فضای مجازی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در سه ماهه امسال 129 درصد افزایش جرائم داشته‌ایم.

دانش‌پور اذعان داشت:329 درصد جرائم مالی، 32 درصد سایر جرائم، برداشت غیرمجاز 51 درصد، کلاهبرداری 13 درصد و مزاحمت اینترنتی 32 درصد از جرائم در فضای مجازی را در استان به خود اختصاص داده است.

وی به انگیزه‌های جرائم در فضای مجازی هم اشاره کرد و افزود:  انتقام جویی، رقابت‌های شغلی، کسب منابع مالی، سرگرمی و غیره از انگیزه‌های انجام جرائم  فضای مجازی در استان است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه در بحث مجرمین فضای مجازی براساس سنی مجرم زیر چهارده سال در استان نداشته‌ایم، تصریح کرد: 15 تا 24 سال 25 درصد و 25 تا 39 حدود 60 درصد و 40 سال به بالا 15 درصد از مجرمین فضای مجازی در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

دانش‌پور اذعان داشت: 42 نفر از مجرمین در فضای مجازی در استان متاهل و 44 نفر مجرد، 35 نفر زن و 54 نفر مرد بوده‌اند.

وی به اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا در راستای مقابله با جرائم فضای مجازی گریزی زد و گفت:‌ برگزاری 14 نمایشگاه، انتشار 125 مورد محتوای آموزشی و غیره از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در پایان اضافه کرد: استان کردستان بیشتر قربانی فضای مجازی است و مجرمان از سایر استان‌های هستند که از طریق پلیس فتای استان‌های دیگر پیگیری و دستگیر می‌کنیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول