اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش یمن به فرودگاه أبها عربستان سعودی حمله کرد

حمله مجدد ارتش یمن به فرودگاهی در جنوب غربی عربستان سعودی منجر به اخلال در پروازهای این فرودگاه شد.

ارتش یمن به فرودگاه أبها عربستان سعودی حمله کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله گسترده پهپادهای این کشور به فرودگاهی در جنوب غربی عربستان سعودی خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» شامگاه پنجشنبه با اعلام خبر این حمله گفت که حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه بین‌المللی اَبها، در پاسخ به تداوم حملات ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن و محاصره این کشور صورت گرفت.

او گفت که حمله امشب به فرودگاه أبها به وسیله پهپادهای «قاصف ۲کی» انجام شد و طی آن آشیانه‌های جنگنده‌های سعودی با دقت بالا هدف قرار گرفت. سرتیپ سریع گفت که پروازها به این فرودگاه و بالعکس متوقف شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بار دیگر تأکید کرد که پاسخ‌های این کشور به متجاوزان تا زمانی که اشغالگری، حملات و محاصره آن‌ها ادامه داشته باشد، تداوم خواهد داشت.

او از غیر نظامیان و شرکت‌های سعودی و غیرسعودی خواست به طور کامل از فرودگاه‌ها و مناطق نظامی در عربستان سعودی فاصله بگیردند؛ چرا که این گونه اماکن برای ارتش یمن جزو اهداف قانونی برای حمله و پاسخ است.

ارتش یمن از نوزدهم خرداد و به دنبال تأکید مقامات ارشد این کشور مبنی بر اجرای معادله «فرودگاه در برابر فرودگاه» برای مجبور کردن ائتلاف سعودی جهت پایان دادن به تجاوزات نظامی خود، بیش از ۱۵ بار به فرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران (واقع در جنوب عربستان سعودی) حمله موشکی (کروز) و پهپادی کرده‌ است.

فرودگاه‌های مذکور از بین ۳۰۰ هدف، جزو بانک اهداف ارتش یمن برای پاسخ به تجاوزات نظامی عربستان سعودی به یمن است.

مجتهد، فعال توییتری و افشاگر اسرار خاندان حاکم سعودی اخیرا فاش کرده که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی بعد از ناکامی این کشور در مقابل حملات موشکی و پهپادی یمن، دستور تعطیلی شبانه فرودگاه ابها را صادر کرده است.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده یمن در مذاکرات سوئد دیروز در گفت‌وگوهایی که با رسانه‌ها داشت، پرده از علت واقعی عقب‌نشینی امارات از یمن برداشت و گفت که آنچه که باعث شده است ابوظبی دست به چنین تصمیم بزند، حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن به فرودگاه‌های سعودی است. او افزود، اماراتی‌ها نگرانند که همانند این حملات علیه فرودگاه‌های دبی و ابوظبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول