اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دروازه‌بان شموشک نوشهر در جمع برترین دروازه‌بانان اروپا

دروازه بان اسبق شموشک نوشهر، سایپای تهران، صباباتری تهران و صنعت نفت آبادان برای شرکت در یک دوره کلاس مربیگری دروازه‌بانان اروپا راهی کشور ترکیه شد.

دروازه‌بان شموشک نوشهر در جمع برترین دروازه‌بانان اروپا

داریوش شمس ناتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این‌باره اظهار کرد بسیار خوشحال هستم که به عنوان تنها نماینده ایران در جمع برترین مربیان دروازه‌بانی اروپا برای یک دوره کلاس مربیگری پیشرفته روز دنیا شرکت می‌کنم.

وی با بیان اینکه باعث غرورم است که به عنوان یک ایرانی توانستم به این سطح از فوتبال دست پیدا کنم، افزود: قطعاً در این میان بحث داریوش شمس نیست بلکه مهم افتخاری است که خداوند به بنده کمترین لطف کرد تا عنوان تنها نماینده ایران اسلامی عزیزم در سطح اول فوتبال دنیا در کلاس مربیگری شرکت کنم.

دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال شموشک نوشهر، تصریح کرد: این کلاس‌ها به مدت ۸ روز در کشور ترکیه با حضور دروازه‌بانان مطرح و سرشناس جهان از سراسر اروپا برگزار می‌شود که در آن تازه‌ترین شیوه‌ها و مِتُد روز علم مربیگری دروازه بانی آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌های شرکت در این دوره مربیگری را از جیب پرداخت کردم و هیچ کمکی از هیچ ارگانی به بنده نشده است، گفت: همه تلاشم را خواهم کرد تا نماینده ایران اسلامی همیشه سربلند باشم و با حضورم در حقیقت به فوتبال اروپا بگویم که استعدادهای ناب ایرانی در فوتبال حرف اول را می‌زنند و می‌توانند روزی فوتبال اروپا را چه در عرصه دروازه‌بانی و چه در عرصه بازیکن تغذیه کنند.

شمس‌ناتری با تأکید بر اینکه هوش ایرانی، یکی از برترین هوش‌های جهان است، ابراز کرد: در کشورمان در زمینه فوتبال، استعدادهای بسیار توانمند و درخشانی داریم که حتی می‌توان در دورترین نقاط روستایی کشور نیز آنها را پیدا کرد ولی به دلیل نبود برخی امکانات و شرایط زیرساختی فوتبال نمی‌توانند خودشان را  نشان دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه بنده به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در زمینه استعدادیابی در منطقه ۵ کشور یعنی در شمال کشور و چند استان همجوار هستم، مطمئناً همه سعی و تلاشم را خواهم کرد تا استعداد‌های ناب فوتبالی و دروازه‌بانی را بدون هرگونه جانب‌داری و تنها بر اساس شایسته‌سالاری پیدا خواهم کرد و همه آنچه یک فرد برای رسیدن به قله‌های بالای فوتبال نیاز دارد را در حد توان به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیز دانش روز دروازه‌بانی در اختیارشان قرار داده شود.

این دروازه‌بان مطرح مازندرانی خاطرنشان کرد: در همین فوتبال ما اگر توجه کنیم می‌بینیم اغلب فوتبالیست‌های ما از شهرستان‌ها و از روستاهای کشورمان هستند که توانستند خودشان را با سختی‌هایی که وجود داشت به فوتبال کشور و دنیا معرفی کنند و بنابراین از این دست استعدادها در سراسر کشور بسیار داریم و فقط باید در حوزه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کمی بیشتر تقویت شویم تا بتوانیم چهره‌های بزرگ فوتبال آینده‌مان را از بین همین کودکان و نوجوانان در شهرستان‌ها و روستاهای دور افتاده کشورمان پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: من یقین دارم ما می‌توانیم در یک پروسه زمانی چند ساله، تیمی را روانه بازی‌های بین‌المللی کنیم که بتواند با تیم‌های تراز اول دنیا رقابت کند و اینن دور از ذهن نیست که ما بتوانیم روزی قهرمان جام جهانی فوتبال شویم چون این توان و استعداد در بچه‌های ما وجود دارد و فقط باید در کنار امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مقوله بسیار کلیدی و مهم خود باوری را که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای پیشرفت در همه عرصه‌ها است را در بچه‌های خودمان نهادینه کنیم.

شمس‌ناتری تصریح کرد: بعد از اتمام کلاس مربیگری دروازه‌بانی که با حضور چهره‌های طراز اول و سرشناس دروازه‌بانی جهان در ترکیه برگزار می‌شود، به کشورم بر می‌گردم و همه آن چه که آموختم را بدون منت و با اشتیاق تمام در اختیار نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به دروازه‌بانی کشورم قرار خواهم داد و امیدوارم بتوانم گام کوچکی در برابر اقیانوس بیکران استعدادهای فوتبالی و دروازه‌بانی کشورم بردارم.

انتهای پیام/ 86019/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول