اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دانشگاه‌های آمریکا در رتبه‌بندی علمی ۲۰۱۸ جرزنی کردند

موسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و استاد علم اطلاعات با بیان اینکه یو اس نیوز و ورلد ریپورت در اعلامیه‌ای از روزآمدسازی رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ میلادی در ارتباط با ۵ دانشگاه ایالات متحده آمریکا خبر داده‌اند، گفت: بر اساس این اعلامیه، این ۵ دانشگاه داده‌های نادرستی را که در رتبه بندی بهترین کالج‌های سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار گرفته است، گزارش کرده‌اند.

دانشگاه‌های آمریکا در رتبه‌بندی  علمی ۲۰۱۸ جرزنی کردند

جعفر مهراد موسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه یو اس نیوز و ورلد ریپورت که یکی از نظام‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها است، روز ۲۵  ژوئیه سال جاری در اعلامیه‌ای از روز امدسازی رتبه بندی سال ۲۰۱۸ میلادی در ارتباط با ۵ دانشگاه ایالت متحده آمریکا خبر داده است، گفت: بر اساس این اعلامیه، این ۵ دانشگاه داده‌های نادرستی را که در رتبه بندی بهترین کالج های سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار گرفته است، گزارش کرده‌اند.

به گفته مهراد این دانشگاه‌ها برکلی،کالج اسکریپس، دانشگاه مارس هیل،دانشگاه کارولینای شمالی - پمبروک و دانشگاه جانسون و ویلز هستند و این سیستم رتبه بندی به جهت گزارش نادرست داده ها از سوی این دانشگاه‌ها، اسامی آنها را از جدول رتبه بندی حذف و به بخش دانشگاه های رتبه بندی نشده منتقل کرد.

وی گفت: بنا به گزارش یو اس نیوز در خلال گردآوری داده ها برای رتبه بندی دانشگاه ها در سال ۲۰۲۰، دانشگاه برکلی اطلاع داده است که این دانشگاه حداقل از سال ۲۰۱۴ اطلاعات نادرستی را درباره " فارغ التحصیلان " ارائه کرده است. در پاسخ، یو اس نیوز  نام دانشگاه برکلی را از فهرست بهترین کالج ها حذف و نام این دانشگاه را به فهرست دانشگاه های "رتبه بندی نشده" منتقل کرد. با این حال، یو اس نیوز جدول رتبه بندی را دست نخورده باقی نگهداشت و محل رتبه ۲ را که از آن دانشگاه برکلی بود خالی گذاشت.گرچه امتیاز شاخص فارغ التحصیلان ۵ درصد است، اما این اتفاق شهرت و اعتبار دانشگاه برکلی را به علت عدم شفافیت مخدوش کرده است.

موسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و استاد علم اطلاعات خاطرنشان کرد: یو اس نیوز، نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۹ را در ماه سپتامبر سال جاری منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول