اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و وزارت تحصیلات عالی افغانستان امضا شد

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور ضمن برشمردن ویژگی های مشترک فرهنگی و اجتماعی بین ایران و افغانستان گفت: سابقه تعامل دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان از قدمتی طولانی برخوردار است و این دو کشور با فرهنگ و آیین مشترک می توانند در زمینه های علمی نیز بیش از پیش به همدیگر کمک کنند.

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و وزارت تحصیلات عالی افغانستان امضا شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه پیام نور، علی ناصحی مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور ضمن برشمردن ویژگی های مشترک فرهنگی و  اجتماعی بین ایران و افغانستان اظهار داشت: سابقه تعامل دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان از قدمتی طولانی برخوردار است و این دو کشور با فرهنگ و آیین مشترک می توانند در زمینه های علمی نیز بیش از پیش به همدیگر کمک کنند. 

ناصحی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور  و وزارت عالی افغانستان گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور و با شعار آموزش برای همه، همه جا و همه وقت در طول ۳۰ سال فعالیت خود، توانسته بسترهای تحصیلی را در سراسر کشور فراهم کرده و با برقراری عدالت آموزشی امکان ادامه تحصیل را حتی در نقاط کم برخوردار و محروم کشور ایجاد کند. 
وی با عنوان اینکه هم اکنون این دانشگاه با حدود ۵۰۰ مرکز و واحد در سراسر کشور، جمعیتی قریب به ۴۲۰ هزار دانشجو را تحت پوشش دارد،  افزود: این دانشگاه با داشتن بیش از 4000 هزار عضو  هیات علمی شامل؛ ۳۰ نفر استاد تمام، حدود ۳۰۰ نفر دانشیار و سایر اعضای علمی با مرتبه استادیاری و مربی و همچنین بیش از ده هزار کارمند، بالاترین ظرفیت اعضای هیات علمی و کارمند در کشور را به خود اختصاص داده است.
 ناصحی با اشاره به نمایندگی های دانشگاه پیام‌نور در خارج از کشور اذعان داشت: علاوه بر مرکز کابل دانشگاه پیام نور که در کشور افغانستان خدمات گسترده علمی و آموزشی را ارائه می دهد، دانشگاه پیام نور دارای ۴۱ نمایندگی در پنج قاره دنیا بوده و از ۶۸ کشور جهان نیز دانشجو پذیرفته است.
وی از تالیف بیش از ۲ هزار و ۴۹۰ عنوان کتاب توسط اساتید دانشگاه پیام نور خبر داد و افزود: با جدیت و مشارکت گسترده اساتید دانشگاه پیام نور در تالیف منابع و کتب می توان به جرات گفت که یکی از بزرگترین هیات تالیف کنندگان کتاب در کشور در دانشگاه پیام نور حضور دارد. 
مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور با اشاره به برنامه مهم دانشگاه پیام‌نور مبنی بر تقویت و گسترش زیرساخت ها و خدمات الکترونیکی  گفت: دانشگاه در راستای این برنامه و در اقدامی جدید، بیش از ۳۰۰جلد کتاب را به صورت موبایل بوک ارائه داده است که دانشجو به کمک آن می تواند به سهولت به کتاب مورد نظر خود در موبایل دسترسی یابد.
وی همچنین به کسب افتخارات ورزشی و فرهنگی دانشگاه پیام نور در میادین ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام‌نور منشاء افتخارات بزرگی هستند و در میادین مختلف ورزشی و فرهنگی اعم از مسابقات ملی و بین المللی خوش درخشیده اند به ویژه این دانشگاه در حیطه بسکتبال و والیبال در سطح بین المللی شناخته شده است.
سید فرهاد شهیدزاده، رئیس عمومی انسجام امور آکادمیک وزارت تحصیلات عالیه افغانستان نیز ضمن استقبال از همکاری مشترک با دانشگاه پیام‌نور اظهار داشت: ایران و افغانستان ویژگی های فرهنگی و ملی مشترکی دارند که نیاز است این مشترکات افزوده شود لذا استفاده از پتانسیل های دانشگاه پیام نور در جهت گسترش آموزش عالی افغانستان موجب خرسندی است.

شهید زاده گفت: اساتید افغانستان با تالیفات دانشگاه پیام نور آشنا هستند و استفاده از ظرفیت تالیف و ترجمه دانشگاه پیام نور برای دانشگاه های افغانستان مهم و ارزشمند است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول