اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کنده درختی که به طور شگفت‌انگیزی زنده مانده است

محققان کنده درختی را در نیوزلند کشف کردند که به طور شگفت‌انگیزی هنوز زنده است.

کنده درختی که به طور شگفت‌انگیزی زنده مانده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اخیرا یک کنده درخت قدیمی در نیوزلند کشف شده که ظاهرا  توانسته پس از بریده شدن، زنده بماند.

براساس گزارش «نیواطلس»، این کنده که متعلق به درخت «کائوری» است، توسط «سپاستین لویزینگر» و «مارتین بدر» از محققان دانشگاه صنعتی «اوکلند» در جنگل نیوزلند کشف شد. آنها اعلام کردند که اگرچه این کنده هیچ برگی برای انجام فتوسنتز ندارد اما توانسته پس از گذشت مدت‌‌ها از زمان بریده شدنش، زنده بماند.

محققان شیره گیاهی موجود در این کنده و درختان کائوری محیط اطراف آن را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند، هنگامی که شیره‌ کنده افزایش می‌یابد متقابلا میزان شیره در دیگر درختان کاهش پیدا می‌کند؛ این نشان می‌دهد که ریشه کنده به دیگر ریشه‌ها پیوسته است و آب و مواد مغذی را برای زنده ماندن از آنها می‌گیرد.

گفتنی است؛ پیش از این، پیوند بین ریشه‌ها در میان درختان دیگر مشاهده شده بود اما معمولا این پیوند میان دو درختی که به طور کامل زنده بودند، رخ می‌داد.

طبق این گزارش، در این مورد، اعتقاد بر این است که احتمالا ریشه‌های این کنده زمانی که هنوز یک درخت کامل و زنده بود با ریشه‌های دیگر درختان پیونده خورده و پس از بریده شدن، همچنان مواد مغذی و آب از دیگر ریشه‌ها به کنده می‌رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول